تحقق گام دوم انقلاب؛ محور برنامه‌های دهه تکریم مساجد
کد خبر: 3805797
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به مساجد تبیین کرد:

تحقق گام دوم انقلاب؛ محور برنامه‌های دهه تکریم مساجد

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن برشمردن عناوین روزهای دهه تکریم و تعظیم مساجد، اظهار کرد: تحقق گام دوم انقلاب، محور محتوایی برنامه‌های این دهه است.

رد نشودبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه تکریم و تعظیم مساجد که 10 روز آخر ماه شعبان برگزار می‌شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های این دهه خواهد بود.

وی عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد را از ششم اردیبهشت‌ماه، مصادف با 20 شعبان به ترتیب؛ «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی» و «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» اعلام کرد.

وی افزود: تکریم جوانان، نمازگزاران، ائمه جماعت و تعظیم جایگاه مسجد، روح برنامه‌های این دهه است که باید بتواند آحاد مختلف مردم را با خانه خدا انس دهد و پیوندهای بین جوانان و مسجد را تحکیم بخشد. همچنین با توجه به صفحه ویژه‌ای که برای انعکاس اخبار دهه تکریم در پایگاه تخصصی مسجد ایجاد کرده‌ایم، امیدواریم این دهه، آغازی بر شبکه‌سازی فعالان رسانه‌ای مسجد باشد و به زودی هر مسجد، دارای یک خبرنگار افتخاری شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: از مساجد خواسته‌ایم در دهه تکریم و تعظیم مساجد، جوانان موفق محله در زمینه‌های درسی، ورزشی و فرهنگی را به مسجد دعوت و از آنان تجلیل کنند. 

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به شعار سال، تأکید کرد: امسال برای تحقق شعار سال که «رونق تولید» نام گرفته است، بحث فرهنگ‌سازی و کار عملیاتی را مدنظر داریم، تلاش ما این است که تمام کالاهای مسجد و بلکه اهالی مسجدی از کالاهای ایرانی و تولید داخل تأمین شود. 

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه دستاوردهای ایجاد دهه مهدویت در مساجد چه بوده و آیا این امر به توسعه مناسک‌سازی منجر نمی‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه در کشورمان دهه‌های متعدد عزاداری وجود دارد، اتفاقاً خوب است که دهه‌های جشن و شادی را در کشور ترویج دهیم؛ به این منظور مرکز رسیدگی به امور مساجد طی روزهای ششم تا پانزدهم شعبان برنامه‌هایی را به نام دهه مهدویت برگزار می‌کند.

وی افزود: امام زمان(عج)، امام زنده بوده و کسب معرفت نسبت به ایشان، از بهترین کارهاست؛ به همین منظور در آن دهه، 120 مبلغ تخصصی در مساجد به تبلیغ و تبیین مباحث مهدوی پرداختند. 

انتهای پیام

captcha