خودنمایی و ریا آفات اخلاص در اعمال است
کد خبر: 1343320
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵

خودنمایی و ریا آفات اخلاص در اعمال است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و دانشگاه خودنمایی و ریا را از آفات اخلاص بیان کرد و افزود: ریا از آفت‌هایی است که سرچشمه اخلاص را تاریک و نیت را آلوده می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر غلام حضرت حجت، مدرس حوزه و دانشگاه روز گذشته، 24 آذرماه در کارگاه تداوم آموزش سرگروه‌های شجره طیبه صالحین که در حسینیه حضرت ابالفضل(ع) رشت برگزار شد، اخلاص را پاک کردن نیت از شرک و ریا تعریف و اظهار کرد: اعمال و رفتار آدمی با بررسی اهداف و انگیزه‌های وی ارزیابی می‌گردد؛ بنابراین محور و کانون ارزش اعمال به اهداف و مقاصد بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه انجام هر عملی باید با تکیه بر خدا انجام پذیرد، تصریح کرد: پیروزی و موفقیت در کارها از آثار مهم اخلاص است و اگر کارهای انسان برای رضای خدا باشد و اخلاص در آن جلوه گری نماید، قطعا موجب پیروزی و سعادت خواهد شد.

حجت‌الاسلام غلام حضرت حجت خودنمایی و ریا را از آفات اخلاص بیان کرد و افزود: ریا از آفت‌هایی است که سرچشمه اخلاص را تاریک و نیت را آلوده می‌سازد؛ بنابراین توجه به این اصل باید الویت سرگروه‌های حلقه‌های صالحین باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آثار خلوص در کارها، یادآور شد: طبق آیات و روایات اخلاص در کارها موجب ارتقای بینش انسان و موجب دوری انسان از وسوسه‌های شیطان خواهد شد.
حجت‌الاسلام غلام حضرت حجت با اشاره به نشانه‌های اخلاص طبق فرمایش رسول خدا(ص)، گفت: اخلاص در کارها موجب پاک شدن اعضا و جوارح انسان از گناه، رسیدن خیر به انسان و ... است؛  لذا کمال اخلاص دوری از گناهان است، زیرا گناه از دیگر آفاتی است که مانع اخلاص کارها خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه و گسترش اخلاص در کارها از موضوعات مهم و قابل توجه در حلقه‌های شجره طیبه صالحین است، خاطرنشان کرد: سرگروه‌های حلقه صالحین این موضوع مهم را در حلقات خود مورد توجه و بحث قرار دهند.

captcha