اجتماع بزرگ فاطمیون درکرج برگزار شد
کد خبر: 1397685
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

اجتماع بزرگ فاطمیون درکرج برگزار شد

گروه اجتماعی: محبان بانوی دو عالم، 31 فروردین، در میدان شهدای کرج گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در مراسم اجتماع فاطمیون که در میدان شهدای کرج برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه و گرامیداشت روز زن اظهارکرد: حضرت فاطمه (س) الگوی زنان آزاده‌ای است که به اعتقادات خود نه تنها در زمان آرامش بلکه در سختی‌ها و مشکلات نیز پایبند هستند وشجاعانه تا پای جان ازآن دفاع می‌کنند.
وی افزود: فاطمه تنها زنى است که از همان آغاز حیات بر اساس اصول متعالى اسلام و ارزش‌هاى اسلامى رشد یافته و به درجه‌اى رسیده است که از او به عنوان برترین زن عالم یاد می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر ما در سیره ایشان مطالعه کنیم پس از رحلت حضرت خدیجه وبه دنبال آن حضرت ابوطالب بالاترین پشتوانه برای پیامبر (ص) در زندگیشان فاطمه (س) بودند و حتی در پاره‌ای موارد خطراتی که برای پیامبر و توطئه‌هایی که علیه‌شان می‌شد را حضرت زهرا (س) خنثی کردند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد:  بدون تردید هر گام در شناخت فاطمه زهرا (س)گام ما را در تبعیت و الگوپذیری از آن بانوی مقدس استوارتر می‏سازد و خدمتی به اسلام و فاطمه زهرا می‏باشد که مزد آن تسهیل و تسریع در عبور از پل صراط است.
حجت الاسلام حسینی همدانی در ادامه به جایگاه زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی زنان هویتی دوباره یافته و به ارج و منزلتی بی نظیر دست یافتند زنانی که به جهت حاکمیت فساد برعرصه‌های مختلف مانند دانشگاه و مدارس از تحصیل محروم بودند با پیروزی انقلاب به مدارج بالایی دست یافتند.
امام جمعه کرج تصریح کرد: امروز بخش عظیمی از جمعیت دانشگاهها را زنان تشکیل می‌دهند و مهمتر از همه بسیاری از آنها در کرسی‌های مجلس نشسته و همپای مردان برای آینده کشور تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: برخلاف تبلیغات منفی استکبار جهانی مبنی برنقض حقوق زنان در ایران نه تنها حقوق زن ایرانی نقض نمی‌شود، بلکه حراست از حقوق زنان اساسی‌ترین شرط جامعه اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برخلاف فرهنگ شوم غرب و تبلیغات هر روزه در ماهواره‌ها علیه هویت زن و استفاده ابزاری از او، در جامعه اسلامی ایران زن نه برای امیال شهوانی و مسایل پوچ بلکه برای حضور در جامعه و خانواده و همکاری برای حل مشکلات تعریف می‌شود.
وی در پایان گفت: زنان جامعه اسلامی برای رسیدن به اوج تعالی باید زندگی حضرت فاطمه (س) را مطالعه و الگو قرار دهند و تبیین زندگی آن حضرت در جامعه بدون شک حلال بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهد بود.

captcha