نشست «مبانی قرآنی و استکبارستیزی» در مشهد برگزار شد
کد خبر: 1409563
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
با حضور حجت‌الاسلام مستشاری؛

نشست «مبانی قرآنی و استکبارستیزی» در مشهد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست «مبانی قرآنی و استکبارستیزی» از سلسله نشست‌های بزم اندیشه، با حضور حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری، مشاور عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست «مبانی قرآنی و استکبارستیزی» از سلسله نشست‌های بزم اندیشه، شب گذشته، 31 اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری، مشاور عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جمعی از فعالان و نخبگان فرهنگی در سالن همایش مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مستشاری، مشاور عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی خود را جزو کوچکی از دهکده جهانی می‌دانند، عنوان کرد: امروزه آن‌هایی که می‌گویند استقلال سیاسی و آزادی معنا ندارد، کسانی هستند که معتقدند دنیا همان دهکده جهانی است و کشوری که از نظر اقتصادی و نظامی توان و قدرت بیشتری دارد را کدخدای این دهکده می‌دانند.

مشاور عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه سه دیدگاه مختلف در مورد استکبار جهانی وجود دارد، گفت: در کشور ما بعضی بر این عقیده‌اند که ما قوی‌تر از اروپاییان نیستیم و چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر آمریکا نداریم.

وی ادامه داد: گروه دیگر بر این باورند که ما می‌توانیم 50 درصدی عمل کنیم یعنی برای جلوگیری از محاصره اقتصادی و تنش‌ها، هم آمریکا و هم دین و اعتقاداتمان را داشته باشیم، این افراد همان کسانی هستند که معتقدند جامعه بین‌الملل گروه 1+5 است.

حجت‌الاسلام مستشاری، در ادامه سخنان خود افزود: دسته سوم معتقدند که باید راه خود را مشخص کنید اگر می‌خواهید زندگی قرآنی داشته باشید، باید طبق آیات قرآن عمل کنید که در این زمینه قرآن هم زیر بار سلطه رفتن را نفی می‌کند.

وی آیات سوره مائده را یکی از سیاسی‌ترین آیات قرآن دانست و اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: قرآن را برای حکومت فرستادم که پیامبران با آن حکومت و حکمرانی کنند بنابراین در هیچ جای قرآن نیامده که بعد از پیامبر(ص)، ولایتمداری، قرآن و دستوراتش را به دست فراموشی بسپاریم بلکه ولایتمداری و حکومت کردن بر طبق آیات قرآن به روحانیون و عالمان دینی سپرده شده است.

مشاور عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آیه 20 سوره مجادله «إِنَّ الَّذِینَ یُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَئِکَ فِی الأَذَلِّینَ، در حقیقت کسانى که با خدا و پیامبر او به دشمنى برمى‏خیزند آنان در [زمره] زبونان خواهند بود»، عنوان کرد: اگر این آیه را سرمشق خود قرار دهیم دیگر تندروی نمی‌کنیم.

وی افزود: کشورهای غربی دین و اعتقاداتمان را به سخره می‌گیرند، حقوقمان را زیر پا می‌گذارند و در حالیکه دم از آزادی بیان می‌زنند، مبادله تسلیحاتی را برای کشورمان غیر مجاز می‌دانند، ما را تروریست خطاب کرده و جلوی پیشرفت کشورمان در علم و صنعت را می‌گیرند بنابراین چگونه می‌توان به چنین کشورهایی اعتماد کرد.

مشاور عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه استکبارستیزی مبنای قرآنی دارد، عنوان کرد: همان طور که در آیات قرآن هم ذکر شده است، اگر ما صبر و شکیبایی داشته باشیم و 100 درصد دینی شویم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری با بیان اینکه ما در دنیا تنها کشوری هستیم که توانستیم استقلال سیاسی خود را حفظ کنیم، بیان کرد: ما زیر بار باج دادن به آمریکا نمی‌رویم تا استقلال سیاسی کشورمان محفوظ بماند.

captcha