دوره آموزشی «ترجمه و مفاهیم به روش تدبر در قرآن» در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 1420457
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
در ماه رمضان؛

دوره آموزشی «ترجمه و مفاهیم به روش تدبر در قرآن» در اراک برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: در ماه نزول قرآن کریم دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم به روش تدبر در قرآن کریم از سوی مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک برگزار می‌شود.

پیمان عین‌القضاتی، مدیر مؤسسه اصحاب‌القلین اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به ثبت نام دوره آموزش ترجمه و مفاهیم به روشن تدبر در قرآن در این استان، افزود: نام‌نویسی این دوره تا پنجم تیر سال جاری ادامه دارد.

وی اظهار کرد: آموزش ترجمه و مفاهیم به روش تدبر در قرآن کریم در سه سطح مقدماتی، متوسطه، تکمیلی از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور برنامه‌ریزی شده است که این مؤسسه در ماه مبارک رمضان برای علاقه‌مندان به معارف قرآن دوره مقدماتی آن را برگزار می‌کند.

عین‌القضاتی اضافه کرد: دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم علاوه بر نوآوری در روش‌های آموزشی مهارت انتقال خودآگاه به ترجمه و مفهوم واژگان را با چهار ویژگی حرکت بر محور سوره‌ها، انتخاب سیر سوره‌های از ناس تا فجر، پرداخت منسجم به بحث‌های زبان قرآن، اهتمام به حفظ سوره‌ها را از ویژگی این دوره آموزشی بیان کرد.

مدیر مؤسسه قرآنی اصحاب‌القلین اراک اظهار کرد:  مدت زمان در‌نظر گرفته شده در دوره مقدماتی 50 ساعت است که شرکت‌کنندگان در این دوره به‌مدت سه ماه با ترجمه و مفاهیم از سوره مبارک ناس تا فجر به‌صورت تخصصی آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین اساتیدی که برای تدریس این مباحث در‌نظر گرفته شده است مربیانی هستند که در تمامی دوره‌های آموزشی قرآنی که سال‌های گذشته  توسط مؤسسه برگزار می‌شد شرکت کردند و پس از قبولی در آزمون‌های متعدد توانستند از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور، مدرک مربیگری جهت تدریس در دوره‌ها را کسب کنند.

عین‌القضاتی در ادامه حرکت بر محور سوره‌ها، انتخاب سیر سوره ناس تا فجر برای مأنوس شدن هرچه بیشتر با فضای سوره‌ها، پرداخت منسجم به بحث‌های زبان قرآن و اهتمام به حفظ سوره‌ها را از ویژگی‌های این دوره آموزشی برشمرد.

وی افزود: نفراتی که پس از گذراندن دوره در آزمون شرکت ‌و نمره حد نصاب قبولی را اخذ کنند از طرف فعالیت‌های قرآنی کشور به آن‌ها مدرک اهدا می‌شود.

مدیر مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک در پایان‌ تأکید کرد: معرفت قرآنی، ایمان قرآنی و رفتار قرآنی را سه ضلع از مثلث فرهنگ والای قرآنی هستند که با تمسک به اهل بیت پیامبر(ص) امکان‌پذیر است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند به آدرس شهرک شهید بهشتی، فاز یک، فرهنگسرای آئینه، مؤسسه اصحاب القلین مراجعه یا با شماره تماس 33121800 در ساعات اداری تماس حاصل نمایند.

captcha