کمبود برنامه‌های فرهنگی غنی، مسیر ورود ماهواره به خانواده‌ها را تسهیل کرده است
کد خبر: 1430468
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

کمبود برنامه‌های فرهنگی غنی، مسیر ورود ماهواره به خانواده‌ها را تسهیل کرده است

گروه اجتماعی: اگر در کشور ما برنامه‌های فرهنگی متنوع و مطابق با نشاط جوانان تولید شود بی‌شک مردم کمتر به سراغ ماهواره می‌روند، در حالی که کمبود برنامه‌های فرهنگی غنی، مسیر ورود ماهواره به خانواده‌ها را تسهیل کرده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجاب پوشش زیبایی‌های یک زن از نگاه‌های هرزه است؛ چراکه وقتی یک زن بی‌حجاب در جامعه ظاهر می‌شود به افراد آن جامعه این اجازه را می‌دهد که نسبت به اندام و زیبایی‌هایش نظر بدهند.



بسیاری از افراد، بی‌حجابی را نمادی از تمدن می‌دانند!



گاهی اوقات فرد با آگاهی کامل از فلسفه حجاب و پوشش داشتن، بی‌حجابی را برمی‌گزیند؛ چراکه می‌خواهد خود را متمدن جلوه دهد آخر کجای دین ما بی‌حجاب را متمدن معنا کرده است و امروزه بسیاری از افراد، بی‌حجابی، بی‌حیایی و بالاخره برهنگی خود را نمادی از متمدن بودن و متجدد بودن فرض می‌کنند و غافل از اینکه این تمدن‌های خرافی جزو القائات غربی‌هاست.



تبیین باور‌های دینی و ارزش‌های اجتماعی در نمایشگاه عفاف و حجاب



برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در هریک از استان‌های کشور در حقیقت برای آشنایی جوانان و دیگر افراد  جامعه با فلسفه، تاریخ و فرهنگ حجاب، شناسایی و تبیین باور‌های دینی و ارزش‌های اجتماعی در زمینه حجاب و عفاف، شناسایی آسیب‌های اجتماعی ناشی از تعارضات حوزه حجاب و عفاف است.



از این رو از متولیان این امر انتظار می‌رود برپا کردن نمایشگاه با این عنوان تنها چند غرفه با لباس‌های پوشیده نباشد بلکه حساب شده و با برنامه‌ریزی دقیقی آن را بین زنان جامعه ارزش‌سازی کنند و همین‌طور طراحان لباس باید با طراحی لباس‌های اسلامی به ترویج این امر کمک و از رواج لباس‌های زننده و نامناسب در جامعه جلوگیری کنند.



سمانه راستگو، مسئول غرفه دانشگاه بیرجند در نمایشگاه «گل یاس نشان افتخار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: با توجه به جایگاه زن در اسلام نباید خود را به هر شکلی در جامعه عرضه کند؛ چراکه عدم رعایت حجاب جایگاه زن را در جامعه پایین می‌آورد.



وی ادامه داد: حجاب یک امر شخصی است و اگر زن به ارزش حقیقی خود پی ببرد مسلماً به‌دنبال آن می‌رود؛ چراکه عزت نفس، رشد و بالندگی او را به ارمغان می‌آورد.



تنوع برنامه‌های رسانه ملی؛ راهی در کاهش مخاطبان ماهواره



راستگو با اشاره به اینکه ماهواره، تکنولوژی عصر حاضر است، گفت: برنامه‌های بی‌بند وبار ماهواره تغییر سبک زندگی ما را به‌دنبال دارد و بهتر است افراد از آن استفاده نکنند؛ چراکه فروپاشی بنیان خانواده را به‌دنبال دارد. تنوع برنامه‌های رسانه ملی می‌تواند گامی برای کاهش مخاطبان ماهواره باشد.



لیلا پرویزی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند نیز در نمایشگاه «گل یاس نشان افتخار» اظهار کرد: اگر به قرآن و عترت عمل شود حقیقت غریبی را در بر دارد و در واقع نمایشگاه عفاف و حجاب گامی در نهادینه‌سازی ارزش‌های یک زن است.



وی با بیان اینکه زن در حجاب مانند مروارید در صدف است، عنوان کرد: نمادین کردن کار صدف و مروارید در این نمایشگاه بیانگر آن است که زن به دلیل ارزش‌های والا باید با چادر و پوشش مناسب از خود محافظت کند.



مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند یادآور شد: با بهره گرفتن از پوسترهای درون‌دینی و برون دینی می‌توان در راستای معرفی حجاب استفاده کرد.



طاهره نوابی، کارشناس تربیتی آموزش و پرورش بیرجند در غرفه اداره‌کل آموزش و پرورش در نمایشگاه «گل یاس نشان افتخار» عنوان کرد: برای گسترش فرهنگ حجاب باید الگویی عملی برای حجاب معرفی کرد که به‌صورت مداوم ادامه داشته باشد.



‌کارشناس تربیتی آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه معلمان باید الگوی عملی برای دانش‌آموزان باشند، اظهار کرد: مربیان بیشترین تأثیر را بر افکار و رفتار دانش‌آموزان دارند و باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که هیچ تناقضی در اعمال آنها نباشد.



با الگوسازی می‌توان جایگاه زن را در جامعه تکریم کرد



وی با بیان اینکه ماهواره بسیار بر روی دانش‌آموزان تأثیرگذار است، بیان کرد: در حقیقت فرزندان با دیدن برنامه‌های ماهواره از آن برای رفتارها و پوشش‌های خود الگوبرداری می‌کنند.



نوابی افزود: با الگوسازی می‌توان جایگاه زن را در جامعه تکریم کرد و باید این الگوها را از طریق فیلم‌ها دینی برای مردم شفاف‌سازی کرد هم‌چنین می‌توان زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را به‌عنوان یک الگوی کامل برای زنان مسلمان به نمایش گذاشت.



‌کارشناس تربیتی آموزش و پرورش بیرجند با تأکید بر اینکه باید حجاب و عفاف را از مهد کودک به فرزندان خود آموزش دهیم، گفت: اگر از همان کودکی او را با زیبایی‌ها و فلسفه حجاب آشنا کنیم دیگر به سمت بی‌حجابی نمی‌رود.



وی ادامه داد: از رسانه ملی انتظار می‌رود که در زمینه عفاف و حجاب بیشترین تلاش را انجام دهد به‌ویژه در بخش کودک و نوجوان باید بیشترین کار صورت گیرد.



نوابی با اشاره به اینکه کشورهای بیگانه برای خدشه وارد کردن به ارزش‌ها دینی ما از تمام امکانات خود بهره می‌گیرند، عنوان کرد: ما هم باید با تمام قدرت و امکانات خود در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم و همان‌طور که آنها اعتقادات خود را به ما تحمیل می‌کنند ما هم باید اعتقادات خود را به آنها تزریق کنیم. 

captcha