ساخت بیمارستان تخصصی سرطان شهرری آغاز شد
کد خبر: 1452287
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
بر روی زمین موقوفه‌ای؛

ساخت بیمارستان تخصصی سرطان شهرری آغاز شد

گروه سلامت: کلنگ ساخت بیمارستان تخصصی سرطان شهرری، امروز بر زمین زده شد و با توافقات صورت گرفته، این بیمارستان که بر روی زمین موقوفه‌‌ای بنا می‌شود به نام حضرت عبدالعظیم(ع) مزین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کلنگ ساخت بیمارستان تخصصی سرطان شهرری امروز، 30 شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌ محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، هاشمی، استاندار تهران و آیت ‌الله ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به زمین زده شد.
پورزادی، مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه ماندگار و مشاور اجرای طرح بیمارستان تخصصی سرطان در ابتدای این مراسم به تشریح مشخصات پروژه یاد شده پرداخت و افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع در موقوفه مرحوم روحانی‌نژاد طراحی شده است.
پورزادی با بیان اینکه این بیمارستان در دو مقیاس شهری و منطقه‌ای مورد توجه است، ادامه داد: به دلیل مسیرهای متعددی که در اطراف این بیمارستان قرار گرفته بحمدالله دسترسی مناسبی به این منطقه وجود دارد و از طرفی به دلیل سرانه‌های پزشکی اندک شهرستان ری، نیاز به چنین مرکزی به خوبی احساس می‌شد.
وی با اشاره به اینکه از زمان تعریف، طراحی، اجرا و بهره‌برداری از فاز نخست این مجموعه به سه سال زمان نیاز داریم، تصریح کرد: 19 هزار و 670 مترمربع زیربنای این پروژه است و تمامی استانداردهای لازم برای یک بیمارستان تخصصی سرطان در آن دیده شده است.
مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه ماندگار با بیان اینکه در این بیمارستان 15 تا 20 اتاق عمل جراحی طراحی خواهد شد، ادامه داد: فاز نخست این مجموعه دارای 224 تخت است که با حمایت خیرین و سازمان اوقاف، فاز دوم این بیمارستان نیز در مجاورت این مرکز را‌ه‌اندازی خواهد شد.
مرحله دوم فروش اوراق وقف بیمارستان سرطان از عید غدیر
براساس گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بخش دوم اوراق وقف بیمارستان تخصصی سرطان در ایام عید غدیر منتشر و از طریق بانک‌های عامل توزیع خواهد شد، ادامه داد: مبنای این بیمارستان بر مبنای مشارکت آحاد مردم است.
حجت‌الاسلام محمدزاده افزود: در شرایط فعلی از طریق سامانه آسان پرداخت، مردم از مبالغ اندک همچون هزار تومان گرفته تا چند میلیون تومان در حال کمک برای ساخت پروژه یاد شده هستند حتی در این بین کسانی نیز وجود دارند که تعهد میلیاردی به پروژه دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان اظهار امیدواری کرد یا چنین روش‌هایی بخشی از نیازهای جامعه به ویژه در بخش درمان برطرف می‌شود.
تلاش برای همگانی کردن وقف/ موقوفات خرده‌ریز پاسخگوی نیاز جامعه نیست
براساس گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه در تلاش برای همگانی کردن وقف هستیم، ادامه داد: در تلاشیم تا وقف همگانی را به صورت قانونی، شرعی و مناسب با نیاز روز جامعه تعریف کنیم. در شرایط فعلی دیگر موقوفات خرده ریز پاسخ جامعه را نمی‌دهد که بخواهیم محل کوچکی را وقف کنیم.
مردم و مسئولان ایران در زمینه وقف مال، الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشند
حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: مردمی که قبل و بعد از انقلاب و همچنین در دوران دفاع مقدس جان خویش و فرزند خود را وقف اسلام کرده‌اند مطمئنا در شرایط فعلی نیز می‌توانند از مال خود به منظور وقف در حوزه‌های مختلف بگذرند. امیدواریم مسئولان و مردم دست به دست هم بدهند و همانگونه که در وقف جان الگو شده بودند، در امر وقف مال نیز به صورت جمعی، گروهی، صنفی و عمومی الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشند.
براساس گزارش ایکنا، هاشمی، استاندار تهران نیز در این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که دولت در یک سال اخیر داشته است ولی با تمام توان وارد حوزه سلامت شده و منابع لازم را برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.
هاشمی افزود: از اردیبهشت‌ماه و همزمان با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت، بحمدالله پرداختی از جیب مردم به 10 درصد کاهش یافته است و شاهد افزایش قابل قبول رضایت مردم از مراکز بهداشتی و درمانی دولتی هستیم.
لزوم پیش‌بینی محلی برای اسکان همراهان بیماران
استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر در کنار ساخت این بیمارستان بتوانیم محلی را برای اسکان همراهان بیمار نیز فراهم کنیم مطمئنا این کار خیر و احسان کامل‌تر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه خیرین در حوزه آموزش و مدرسه‌سازی غوغا کرده و میزان حمایت آن‌ها از دولت نیز بیشتر است، تصریح کرد: حوزه خیرین سلامت نیز تازه شروع به کار کرده وعلاقه‌مندان بسیاری دارد که در صورت اطلاع‌رسانی مناسب حتی می‌توان از توان ایرانیان خارج از کشور نیز بهره‌‌مند شد.
براساس گزارش ایکنا، علی‌اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این مراسم با اشاره به بافت فرسوده مراکز پزشکی و درمانی منطقه یاد شده عنوان کرد: از دیرباز تاکنون دو بیمارستان شهدای هفت تیر و فیروزآبادی در حال خدمت رسانی به ساکنان جنوب تهران هستند ولی با افزایش میزان تقاضا این دو مرکز دیگر قابلیت لازم را به منظور خدمت‌رسانی به مردم مناطق جنوبی استان تهران را ندارند، هم اکنون در مناطق جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران چندین میلیون نفر از ساکنان استان تهران فاقد مراکز درمانی مورد قبول از نظر استانداردهای جهانی هستند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به فقدان مراکز لازم جهت پاسخگویی بیماری‌های صعب‌العلاج بویژه امراض مرتبط با حوزه سرطان اشاره کرد و گفت: در کشور ما به دلیل افزایش عمر و رشد عوامل تاثیرگذار به امراض مختلف، شاهد افزایش رشد میزان ابتلا به سرطان در کشور هستیم؛ بنابر این در ساخت این پروژه نکات متعددی همچون پژوهش بر روی علل ایجاد سرطان، درمان، تشخیص زودرس، آموزش، مراجعه به هنگام و پیگیری مورد توجه قرار بگیرد.
بیمارستان تخصصی سرطان به سرنوشت پروژه‌های درمانی ناتمام کشور مبتلا نشود
ولایتی از لزوم حمایت خیرین برای ساخت این مجموعه تاکید کرد و گفت: بیمارستان‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور وجود دارد که با وجود گذشت بیش از دو دهه از آغاز کلنگ زنی ساخت ‌آنها همچنان نیمه تمام مانده است و امیدواریم این بیمارستان به سرنوشت چنین مراکزی دچار نشود از طرفی دیگر مسئولان ساخت این مرکز برای ارائه خدمات درمانی منتظر اتمام این پروژه نباشند، مرکز همین امروز و به محض آماده‌سازی هر بخش از این بیمارستان می‌توان به بیماران نیازمند خدمات لازم را ارائه بدهد.
براساس گزارش ایکنا، در بخشی از این برنامه نیز عنوان شد با تعامل سازمان اوقاف، استانداری، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، شهرداری و فرمانداری ری عنوان این بیمارستان به نام حضرت عبدالعظیم(ع) مزین شد.

گزارش تصویری/ مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی سرطان

captcha