نشست «عاشورا، راهی برای همیشه» در مشهد برگزار شد
کد خبر: 1465592
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
شب گذشته؛

نشست «عاشورا، راهی برای همیشه» در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست عاشورا، راهی برای همیشه از سلسله نشست‌های بزم اندیشه شب گذشته، هفتم آبان‌ماه با حضور استفان فریدریش شفر، آلمانی تازه مسلمان شده در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست عاشورا، راهی برای همیشه از سلسله نشست‌های بزم اندیشه شب گذشته، هفتم آبان‌ماه با حضور استفان فریدریش شفر، آلمانی تازه مسلمان شده که هم اکنون در شهر قم درحال تحصیل است، در مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد.

استفان فریدریش شفر آلمانی تازه مسلمان شده با بیان اینکه در گذشته دین من لائیک بوده است، به تفکر این دین اشاره و اظهار کرد: تفکر لائیک این است که خداوند وجود ندارد که بر این اساس 70 درصد مردم آلمان مسیحی بوده اما در واقعیت 90 درصدشان لائیک هستند.

وی با اشاره به نحوه آشنایی با دین اسلام، گفت: با فردی مسلمان در آلمان آشنا شدم که گفت اسلام دین حق است اما من توضیحات بیشتری را از او خواستم و با توجه به اینکه وی سنی بود، کتاب هایی را از اهل تسنن به من معرفی کرد و من آن‌ها را مطالعه کردم.

استفان فریدریش شفر ادامه داد: در یکی از این کتاب‌ها روایتی از امام علی(ع) بود که بین دو مسیحی را قضاوت می‌کردند که پس از خواندن آن متوجه شدم، روشی که امیرالمومنین(ع) به کار بردند، کاملا عادلانه بود و من پس از آن به مسجد رفته و شهادتین را خواندم و مسلمان شدم.

این آلمانی تازه مسلمان شده با بیان اینکه سه سال مذهب من تسنن بود، ابراز کرد: در همین برهه زمانی با فردی شیعه آشنا شدم که من را با ویژگی‌های تشیع و امیرالمومنین علی(ع) آشنا کرد و بنده از سال 2002 تاکنون به مذهب تشیع روی آوردهام و هم اکنون در شهر قم در حال تحصیل هستم.

وی در ادامه به واقعه عاشورا و حر یکی از یاران امام حسین(ع) در صحرا کربلا اشاره و بیان کرد: حر بن یزید ریاحی از سپاه کوفه به سپاه امام حسین(ع) ملحق شده و توبه کرده بود، با شادمانی به استقبال شهادت رفت و فرزند پیامبر را یاری کرد.

استفان فریدریش شفر افزود: حر که زمانی از دشمنان امام حسین(ع) محسوب می‌شد، به وجدان خود مراجعه کرد که آیا این کاری که انجام می‌دهد درست و صحیح است که پس از مدتی تفکر به این نتیجه رسید که باید سپاه کوفه را ترک و به اباعبدالله الحسین(ع) بپیوندد.

این آلمانی  تازه مسلمان شده یادآور شد: هم‌اکنون نیز مشاهده می‌کنیم که برخی از سربازان اسرائیل از این ارتش جدا می‌شوند و با سخنرانی‌های خود ظلمی که رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین وارد می‌کند را آشکار می‌کنند. 

captcha