تحقق منشور وحدت اسلامی نياز به تلاش علمای اسلام دارد
کد خبر: 1545908
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۶
دبيركل جنبش اسلامی كردهای فيلی در عراق:

تحقق منشور وحدت اسلامی نياز به تلاش علمای اسلام دارد

گروه بين‌الملل: در شرايط كنونی كه امت اسلام با توطئه‌ها و نيرنگ‌های مراكز اطلاعاتی جهانی جهت ايجاد تفرقه و تجزيه دولت‌ها و تبديل آن‌ها به مستعمراتی كوچك روبرو است؛ تحقق منشور وحدت اسلامی نياز به سرمايه معنوی علما يعنی تلاش و همت عالی آن‌ها در اين زمينه دارد.

«شيخ اسد الفيلی» دبيركل جنبش اسلامی كردهای فيلی در عراق، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب افزود: عبور از بحران‌های موجود در جهان اسلام، نياز به اين دارد كه انسان‌های شريف و صالح برای تحقق و عملی‌شدن وحدت اسلامی، تمام تلاش خود را مبذول‌كنند.
وی با اشاره به اين‌كه جهان اسلام دارای ابزارهای مهم و نخبه‌های شايسته‌ای است، افزود: پيشنهاد حكيمانه «آيت‌الله العظمی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران، مبنی بر تدوين منشور وحدت اسلامی، مستلزم هم‌ياری و همراهی علمای هر دو فرقه شيعه و سنی‌ است.
وی گفت: برای تحقق اين منشور نياز به برگزاری همايش و كنفرانسی در همين زمينه داريم كه در آن علما گرد هم آيند و با تشكيل كميته‌های اجرايی، تدابير صحيح اتخاذشود.
دبيركل جنبش اسلامی كردهای فيلی در عراق ادامه‌داد: من از دانشگاه الازهر و حوزه علميه نجف و قم خواستارم كه بيشترين تلاش‌های خود را جهت عملی‌شدن منشور وحدت اسلامی انجام‌دهند زيرا اين منشور قادر است بر مشكلات و معضلات امت اسلامی چيره شود و اين امر بايد بدون مانور‌دادن روی مسائل كوچك كه هيچ خدمتی به وحدت نمی‌كند، انجام‌شود.
شيخ اسد الفيلی با اشاره به ‌اين‌كه امت اسلام چه سنی و چه شيعه، مورد هجوم جباران و طاغوتيان جهان هستند، تصريح‌كرد: امروزه برای از بين‌بردن مسلمانان توسط مستكبران غرب و شرق، حمله‌ای همه جانبه و خطير وجود دارد بنابراين نقش سياست‌مداران در اين برهه از زمان حساس‌تر بوده و بيش از پيش نياز به آگاهی و پيروی از علمای دينی وجود دارد.
وی از آيه 32 سوره مباركه توبه «يريدون ان يطفؤوا نور الله بافواههم و يابی الله الا ان يتم نوره و لو كره الكافرون» يادكرده و تصريح‌كرد: گروه تروريست‌های خائن و دست‌پرورده غرب كه از دين حنيف اسلام خارج شده‌اند، بدون شك خواستار كندی روند تحقق اين منشور خواهندبود، اما نبايد فراموش‌كنيم كه دست خدا با جماعت است.
شيخ اسد الفيلی افزود: تروريست‌های تكفيری جايی در دل مسلمانان ندارند چراكه مسئله تروريست مسئله جديدی نيست، تروريست‌ها دارای ريشه‌های عميقی هستند و هدف آن‌ها تنها ارائه صورت غلط و تخريبی از اسلام و قرآن كريم است.
دبيركل جنبش اسلامی كردهای فيلی در پايان گفت: متاسفانه امروزه مسلمانان بيش از آن‌كه به اوامر و احكام باطنی قرآن توجه نشان‌دهند به دنبال حفظ ظاهر آيات الهی هستند و عملا اين كتاب مقدس در جوامع اسلامی مهجور واقع‌شده بنابراين چنانچه منشور وحدت اسلامی بر پايه دستورات خدا تدوين‌شود، قطعا امتيازات ويژه‌ای را نصيب مسلمانان خواهدكرد.
captcha