تمجيد روزنامه‌نگار عربستان از موضع آيت‌الله سيستانی در دفاع از وحدت اسلامی
کد خبر: 2023207
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸

تمجيد روزنامه‌نگار عربستان از موضع آيت‌الله سيستانی در دفاع از وحدت اسلامی

گروه بين‌الملل: «جمال خاشقچی»، سردبير سابق روزنامه «الوطن» عربستان، از موضع آيت‌الله سيدعلی سيستانی، مرجع شيعيان در عراق، به‌خاطر دفاع از وحدت اسلامی و رد جنگ‌های فرقه‌ای و فتنه‌های مذهبی تمجيد و وی را رهبری دانا و فاضل توصيف كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه خبری راصد، جمال خاشقچی در اين باره گفت: آيت‌الله سيستانی پيوسته شيعيان را به عدم واكنش و پاسخ دادن به هجمه‌های فرقه‌ای كه خواهان ايجاد جنگ داخلی و تقسيم عراق هستند، دعوت می‌كند و مواضع ايشان تأثير زيادی در عدم تبديل عراق به باتلاق جنگ‌های فرقه‌‌ای و فتنه‌های مذهبی داشته است.
وی كه چندی پيش به دليل نوشتن مطالب ضد وهابی از سردبيری روزنامه الوطن عربستان بركنار شد، از موضع‌گيری‌های آيت‌الله سيستانی در حفظ وحدت اسلامی و ممانعت از ايجاد درگيری‌های فرقه‌ای قدردانی كرد.
اين روزنامه‌نگار عربستانی كه در همايشی با عنوان «گفت‌‌وگوی تمدن‌ها» در استان شيعه‌نشين قطيف در شرق عربستان، سخن می‌گفت، پس از پايان سخنانش در پاسخ به پرسش يكی از حاضران در مورد علت پيشنهاد اهدای جايزه صلح «ملك فيصل» به آيت‌الله سيستانی گفت: پيشنهاد بنده برای اهدای اين جايزه به آيت‌الله سيستانی، به‌خاطر مواضع ايشان در ممانعت از ايجاد فتنه و درگيری فرقه‌ای ميان پيروان مذاهب اسلامی است.
گفتنی است، خاشقچی، چندی پيش پيشنهاد كرده بود كه جايزه صلح «ملك فيصل» كه هر ساله در عربستان سعودی به افراد برگزيده از سراسر جهان اهدا می‌شود، امسال به حضرت آيت‌الله سيستانی اهدا شود.
captcha