پیچیدن شمیم قرآن در منزل خراسانی‌ها همراه با طرح گامی به سوی نور
کد خبر: 2704027
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

پیچیدن شمیم قرآن در منزل خراسانی‌ها همراه با طرح گامی به سوی نور

گروه فعالیت‌های قرآنی: همه خراسانی‌ها می‌توانند با شرکت در طرح گامی به سوی نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در منزل خود حافظ قرآن شوند.

جعفر حسینی، مسئول ستاد تربیت حافظان قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای خراسان رضوی در اجرای طرح آموزش حفظ قرآن در خانه‌های خراسانی‌ها اظهار کرد: شهروندان خراسانی می‌توانند با همراهی برنامه رادیویی گامی به سوی نور از منازل خودشان حافظ قرآن شوند.

وی با بیان اینکه 80 درصد مخاطبان طرح تربیت حافظان قرآن کریم را بانوان خراسانی تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: از ابتدای طرح در سال 92 تاکنون،‌ قریب به هزار و 200 نفر، مخاطب ثابت این طرح در خراسان رضوی هستند.

حسینی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات اجرای طرح افزود: به منظور توسعه کلاس‌های قرآن کریم و با توجه به وجود محدودیت‌هایی از جمله کمبود مربی، فقدان مکان فیزیکی، مشکلات شرکت‌ حضوری در کلاس‌های شهرهای بزرگ و نیز دشواری دسترسی به کلاس‌ها برای روستائیان، ضرورت طراحی و اجرای غیرحضوری تربیت حافظان قرآن کریم احساس شد.

رضا عابدین‌زاده و مهدی حسنی؛ اساتید گامی به سوی نور

مسئول ستاد طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف خراسان رضوی با ابراز اینکه طرح آموزش حفظ قرآن در منزل در قالب برنامه رادیویی گامی به سوی نور اجرا می‌شود، اظهار کرد: رضا عابدین‌زاده و نیز مهدی حسنی به عنوان حافظان بین‌المللی قرآن کریم همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 12:30 الی 13 به مدت 30 دقیقه به تدریس قرآن می‌پردازند.

حسینی در ادامه به تشریح بیشتر طرح پرداخت و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان با به کارگیری 32 استاد پشتیبان، هفته‌ای یک جلسه به صورت تلفنی به مدت 10 دقیقه با قرآن‌آموزان برای بررسی روند پیشرفت و حسن حفظ و تجوید آنان ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با گذشت یک سال و نیم از آغاز طرح،‌ قرآن‌آموزان به اول جزء نهم سوره مبارکه اعراف رسیده‌اند، اضافه کرد: در این طرح علاوه بر تماس هفتگی اساتید پشتیبان، حداکثر ماهی یک جلسه حضوری هم برای تمرین قرائت و رفع اشکال قرآن آموزان در نظر گرفته شده است.

مسئول ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین به تلاش این اداره برای اجرای طرح به صورت مجازی خبر داد و گفت: غیر از آزمون‌های میان مدت، آزمون‌های سراسری سالیانه‌ای برای صدور گواهینامه از شرکت‌کنندگان طرح حفظ انجام می‌شود.

حسینی در پایان با اعلام راه‌های ارتباطی برای ثبت‌نام در دوره غیرحضوری حفظ قرآن کریم هم گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح بزرگ قرآنی می‌توانند با ارسال عدد 3 به سامانه پیامکی 100088114 و یا برقراری تماس با شماره تلفن راهنمای 38416108 نام‌نویسی کنند.

captcha