فرزق؛ تنها موقوفه حوزه سلامت شهرستان تربت‌حیدریه
کد خبر: 2717093
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

فرزق؛ تنها موقوفه حوزه سلامت شهرستان تربت‌حیدریه

گروه اجتماعی: سهم شهرستان تربت‌حیدریه از موقوفات مرتبط با مهر تندرستی یک مورد است، موقوفه‌ای که فرزق نامیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، طرح مهر تندرستی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش که از 19 دی‌ماه سال جاری آغاز شده، مربوط به موقوفات حوزه سلامت در خصوص کمک به بیماران کم بضاعت و بی بضاعت است.

بنا بر این گزارش، تنها موقوفه شهرستان تربت‌حیدریه در این خصوص موقوفه‌ای به نام فرزق(نام روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تربت‌حیدریه که جمعیتی بالغ بر سه هزار نفردارد) است که شامل یک ساعت آب از قنات اراضی فرزق می‌شود، این موقوفه صرف هزینه‌های درمانگاه این روستا می شود اما در سال‌های اخیر به دلیل کمبود آب درآمد سالیانه این موقوفه کاهش یافته است.

تهیه و توزیع بیش از پنج هزار کتاب سفیران آسمان

بر اساس این گزارش، در راستای برگزاری آزمون حفظ موضوعی قرآن کریم بیش از پنج هزار جلد کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم تحت عنوان سفیران آسمان از محل موقوفه مستشارالملک مشهد در مدارس مقطع ابتدایی ناحیه پنج این شهر توزیع شد.

اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به دانش‌آموزانی که در آزمون این مسابقه نمره حد نصاب را کسب کنند، بر اساس اجرای نیت موقوفه مستشارالملک که توسط میرزا محمدرضا مستشارالملک وقف چاپ، صحافی و خرید کتب دینی شده است، گواهینامه طرح حفظ موضوعی قرآن کریم اعطا می‌کند.

captcha