تکلیف بیمارستان‌های تخصصی سرطان بدون وجود اوراق وقف چه می‌شود؟
کد خبر: 2860582
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
ایکنا کسب اطلاع کرد:

تکلیف بیمارستان‌های تخصصی سرطان بدون وجود اوراق وقف چه می‌شود؟

گروه سلامت: معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به رد پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مبنی بر فروش اوراق وقف در سال ۹۴ گفت: ساخت این بیمارستان‌ها بدون اوراق وقف هم بر زمین نمی‌ماند، چرا که واقفان همیشه در صحنه‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اوایل اسفندماه سال گذشته بود که کار فروش اوراق وقف برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان آغاز شد.

در مرحله اول این اوراق به مدت یک ماه در اسفند ماه سال 92 به منظور ایجاد بیمارستان تخصصی سرطان در شهرری به فروش رسید و در مرحله دوم از عید غدیر سال جاری تا پایان سال با اضافه شدن بیمارستان تخصصی سرطان در شیراز نیز کار فروش این اوراق از سر گرفته شد.

مجوز مجلس شورای اسلامی برای فروش اوراق وقف در این مرحله 100 میلیارد تومان بود که به طور مشترک برای دو بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری و شیراز به فروش رسید.

پس از آن توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک که 64 تخت داشت و به دلیل حجم بالای متقاضیان این مقدار امکانات پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان نبود نیز برعهده اوراق وقف قرار گرفت، بنابراین بانک مرکزی مجوز فروش 10 میلیارد تومان اوراق وقفی جهت احداث فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت الله خوانساری اراک را صادر کرد.

در حال حاضر کار ساخت بیمارستان تخصصی سرطان شهر ری و شیراز به نیمه نرسیده است و با وجود این‌که فروش اوراق وقف به سقف ۱۰۰ میلیارد نیز نرسید، اما آنچه به فروش رسید، بیش از انتظار مسئولان امر از مشارکت مردم بود.

طی هفته گذشته معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از توقف فروش اوراق وقف در سال 94 خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق، پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مبنی بر فروش اوراق وقف در سال 94 را رد کرده است.

در این راستا به سراغ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه رفتیم تا از چکونگی روند ساخت این بیمارستان‌ها در صورت توقف فروش اوراق وقف باخبر شویم.

تکلیف بیمارستان‌های تخصصی سرطان چه می‌شود؟

وی ادامه داد: فروش اوراق وقف به عنوان پیشنهاد به صحن مجلس شورای اسلامی رفته است و امیدوار هستیم که در این مرحله فروش این اوراق رأی بیاورد اما اگر این امر نیز محقق نشود ساخت بیمارستان‌های سرطان بر زمین نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام حاتمی با بیان اینکه تا کنون بخشی از اوراق به فروش رسیده است و بخشی از کمک‌های واقفان نیز در قالب تعهدات مختلف در زمان‌های مختلف بوده است گفت: هیچ کار خیری بر زمین نمی‌ماند و در صورتی که فروش اوراق متوقف شود به صورت اعلام فراخوان از واقفان برای تکمیل این بیمارستان دعوت می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: اوراق وقف ابزاری برای ترویج فرهنگ وقف جمعی است که اگر فروش آن در سال 94 نیز مصوب بشود کمک بزرگی به ترویج این فرهنگ خواهد کرد، اما توقف فروش آن نیز مانع از ادامه کار ساخت بیمارستان‌های تخصصی سرطان برای بیمارانی که چشم انتظار ساخت این مراکز هستند نمی‌شود.

 

captcha