تمرکز بیشتر کشورهای غربی بر سلامت معنوی نسبت به ایران
کد خبر: 2915474
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۷
مرندی هشدار داد:

تمرکز بیشتر کشورهای غربی بر سلامت معنوی نسبت به ایران

گروه سلامت: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه در کشور ما هنوز کار چندانی بر روی سلامت معنوی انجام نشده است، تصریح کرد: کشورهای غربی بسیار بیشتر از ایران بر روی سلامت معنوی کار کرده‌اند اما مبنای کار آنها توحیدی نیست.

سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با تأکید بر سلامت معنوی به عنوان مهمترین بعد سلامت گفت: اگر به سلامت معنوی توجه نداشته باشیم هیچگاه سلامت را به درستی ندیده و درک نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آثار سلامت معنوی نه تنها بر روی سلامت روانی و جسمی هویداست بلکه بر روی بهداشت، پیشگیری و درمان در حوزه اجتماعی نیز اثر می‌گذارد.

کشور‌های غربی بیشتر از ایران بر روی سلامت معنوی کار کرده‌اند
مرندی با بیان اینکه در کشور ما هنوز کار چندانی بر روی سلامت معنوی انجام نشده است، تصریح کرد: کشورهای غربی بسیار بیشتر از ایران بر روی سلامت معنوی کار کرده‌اند منتها مبنای کار آنها توحید نیست بلکه وجدان و معنویات غربی است، ما با این کار مخالف نیستیم، مسئله اینجاست که با اعتقادات مذهبی در تعارض است.

رهبر معظم انقلاب تأکید کرد سلامت معنوی باید با اعتقادات مردم ارتباط مستقیم داشته باشد
وزیر پیشین بهداشت با اشاره به دیدار اعضای فرهنگستان علوم پزشکی با رهبر معظم انقلاب طی آذرماه 92 و پیش از برگزاری اولین همایش سلامت معنوی، گفت: از جمله توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در رابطه با سلامت معنوی داشتند این بود که حتما سلامت معنوی که در ایران پیگیری می‌شود با اعتقادات اسلامی مردم ایران ارتباط مستقیم داشته باشد.

مرندی ادامه داد: از زمان آغاز مسئولیت ریاست ‌فرهنگستان علوم پزشکی، توجه به سلامت معنوی بیشتر شده است، سیاست فرهنگستان هم در این رابطه این است که نباید سلامت معنوی کاملا متفاوت با ریشه اعتقادات مذهبی باشد، اگر این کار پیش رود بسیار مؤثر است.

ارتباط با حوزه‌های علمیه در رابطه با سلامت معنوی
وی با بیان این مطلب که ارتباط با حوزه‌های علمیه و نهادهای دینی در این مقوله را آغاز کردیم از پیشرفت‌های خوب حاصل شده در این زمینه خبر داد.

4 گروه در فرهنگستان بر روی سلامت معنوی کار می‌کنند
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره با گروه‌های مختلفی که در فرهنگستان بر روی سلامت معنوی کار می‌کنند، خاطر نشان کرد: گروه‌های سلامت معنوی، قرآن،عترت و سلامت، اخلاق پزشکی و گروه حکمت، طب سنتی و اسلامی فرهنگستان  بر روی سلامت معنوی بر پایه مسائل اعتقادی و مذهبی کار می کنند و امید می‌رود به نتایج درخشانی در این زمینه برسیم.

captcha