بیش از ۷۵۳ اثر فیلم و عکس به دبیرخانه نهمین جشنواره منطقه‌ای ژیار ارسال شد
کد خبر: 2982006
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

بیش از ۷۵۳ اثر فیلم و عکس به دبیرخانه نهمین جشنواره منطقه‌ای ژیار ارسال شد

گروه هنر: دبیر اجرایی نهمین جشنواره فرهنگ بومی ژیار از ارسال ۷۵۳ اثر در بخش‌های فیلم و عکس به دبیرخانه ‌این جشنواره خبر داد.

سیروس ثنایی، دبیر اجرایی نهمین جشنواره فرهنگ بومی ژیار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: نهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس ژیار با حضور استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان همزمان با 29 تا 31 فروردین سال 94 در شهرستان بانه برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره با موضوع فرهنگی بومی شامل هر نوع آثار ویدیویی کوتاه است که در آن با شیوه های داستانی مستند، مستند داستانی، پویانمایی، تجربی، نوعی خاص از فرهنگ، فولکلور، آداب و رسوم، هنر، آیین‌ها و مناسک، اخلاق و سایر معیارهایی که هویت اصیل بومی یک منطقه یا قومیت را بدون قوم‌گرایی افراطی و عاری از خرافه در چارچوب تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگران به تصویر بکشد.
دبیر اجرایی نهمین جشنواره منطقه‌ای عکس و فیلم ژیار ۱۵ اسفندماه را آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره اعلام کرد: در طول مهلت ارسال آثار به این جشنوراه در مجموع ۷۵۳ اثر شامل ۱۹۳ فیلم و ۵۶۰ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره رسید.
ثنایی با اشاره به ارسال آثار در بخش فیلم اظهار داشت: در طول مدت  مهلت ارسال آثار به این جشنوراه در مجموع تا کنون 193 فیلم شامل 18 اثر پویانمایی 65 اثر مستند ،12 اثر تجربی و 98 اثر داستانی به دبیرخانه این جشنواره در سنندج رسیده است.
وی افزود: این آثار به ترتیب تعداد آثار از استان‌های کردستان  آذر بایجان غربی، لرستان، کرمانشاه و ایلام دریافت شده است.
ثنایی، همچنین به آثار ارسالی در بخش عکس نیز اشاره کرد و ادامه داد: تعداد 560 قطعه عکس از 112  نفر عکاس به ترتیب از استانهای کردستان، لرستان آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است.
وی معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه، معرفی و شناسایی و کشف استعدادهای جوان در منطقه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
نهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کردستان، شورای اسلامی و شهرداری بانه از تاریخ 29 تا 31 فروردین در شهر بانه برگزار می‌شود. 

captcha