برنامه‌های شهرداری شیراز جهت تسهیل رفت و آمد جانبازان در فضاهای عمومی شهر چیست؟
کد خبر: 3311207
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
محمدیان در گفت‌وگو با ایکنا پاسخ داد:

برنامه‌های شهرداری شیراز جهت تسهیل رفت و آمد جانبازان در فضاهای عمومی شهر چیست؟

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه این شورا در پیاده‌روسازی‌های شهر شیراز،‌ تسهیل‌سازی رفت و آمد جانبازان و معلولان را تکلیف کرده است، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در این راستا پرداخت.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه در راستای تسهیل‌سازی رفت و آمد جانبازان و معلولان در معابر عمومی شهری شیراز، چه برنامه‌هایی در دستور کار این شورا قرار دارد؟ گفت: شورای اسلامی شهر شیراز در پیاده‌رو‌سازی‌های سطح شهر این مسئله را تکلیف کرده  است و اکنون این امر با توجه به همین مسئله صورت می‌گیرد.

استفاده از جانبازان به عنوان مشاور برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی
وی با تأکید بر اینکه در پیاده‌سازی سطح شهر شیراز، روان‌سازی حرکت معلولان و جانبازان پیش‌بینی می‌شود، افزود: کار خوبی که از سال گذشته شروع شد این بود که در برخی از مناطق شهرداری شیراز رخ داد این بود که شهرداران مناطق از جانبازان و معلولانی که صاحب تجربه هستند، به عنوان مشاور برای نظارت در اجرای طرح‌های عمرانی خود، استفاده می‌کنند.
محمدیان با اشاره به باغ هنرهای اسلامی که اخیراً در شیراز افتتاح شد، گفت: به عنوان مثال امکانات و تسهیلات متناسب با جانبازان و معلولان درنظر گرفته شد و همچنین فضاهای حرکتی این باغ مناسب‌سازی شد تا تمامی جانبازان، سالمندان و معلولان بتوانند از امکانات این باغ استفاده کنند.

مناسب‌سازی تمام معابر عمومی شهر برای جانبازان کار بسیار سخت و عظیمی است
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی تمام معابر عمومی سطح شهر شیراز برای جانبازان کار بسیار سخت و عظیمی است، افزود: اما در عین حال این مسئله را از سال گذشته در مصوبات پروژه‌های خود سعی کردیم لحاظ کنیم و اجبار کردیم تا شهرداری نیز این مسئله را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: در یکی دو سال گذشته پل‌های عابر پیاده‌ای که در سطح شیراز احداث می‌شود، اکثراً به‌صورت رامپی هستند نه پلکانی اما باز هم تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

پیگیری مناسب‌سازی اتوبوس‌ها جهت استفاده جانبازان و معلولان
محمدیان ابراز کرد: در بحث تسهیل‌سازی رفت و آمد جانبازان و معلولان در اتوبوس‌های عمومی نیز در حال پیگیری هستیم تا در ایستگاه اتوبوس یا در خود اتوبوس‌ها طوری فضاسازی صورت گیرد که جانبازان و معلولان نیز بتوانند راحت‌تر از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به زمان موردنیاز برای انجام تمامی این پروژه‌ها تأکید کرد: تسهیل‌سازی تمامی فضاهای عمومی برای جانبازان و معلولان کار بسیار عظیم و سخت است زیرا شهر شیراز بسیار گسترده است و قطعاً چندین سال طول می‌کشد تا تمام معضلات حل شود و این چیزی نیست که بتوانیم بگوییم تا چند سال به طول می‌انجامد زیرا تمامی ندارد اما اینکه بگوییم به صورت نسبی یک شهر نسبتاً برای جانبازان و معلولان مناسب است، قطعاً 4 الی 5 سال زمان نیاز دارد تا با اجرای طرح‌های مختلف این کار انجام می‌شود.
محمدیان در پایان بیان کرد: یکی از موارد خوبی که در سطح شهر شیراز انجام می‌شود، این است که برای نخستین بار در کشور مسیرهای نابینایان در پیاده‌سازی‌های سطح شهر شیراز انجام می‌شود.

captcha