رصد 150 نفر در قالب گروه‌های استهلال رویت ماه رمضان در خراسان رضوی
کد خبر: 3314763
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

رصد 150 نفر در قالب گروه‌های استهلال رویت ماه رمضان در خراسان رضوی

گروه اجتماعی: مسئول شورای ائمه جمعه استان خراسان رضوی از حضور ۱۵۰ نفر در گرو‌ه‌های استهلال خراسان رضوی جهت رویت ماهمبارک رمضان خبر داد و گفت: باید ائمه جمعه نیز طی این ایام در رصدگاه‌ها حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی، مسئول شورای ائمه جمعه استان خراسان رضوی در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی که با موضوع تبیین برنامه‌های نهاد امامان جمعه در ماه مبارک رمضان صبح امروز، 25 خردادماه در مشهد برگزار شد، گفت: روحانیانی که در ماه مبارک رمضان به شهرها اعزام می‌شوند، باید تحت مدیریت ائمه جمعه فعالیت کنند و ائمه جمعه نیز باید بدانند که این افراد از کجا آمده، چه تحصیلاتی دارند و برای چه امری مناسب‌تر هستند.

وی با بیان اینکه 150 نفر از گروه‌های استهلال استان خراسان رضوی که آموزش‌های لازم با تلسکوپ را فراگرفته‌اند، چهارشنبه، 27 خردادماه همزمان با 29 ماه مبارک شعبان در رصدگاه‌ها حاضر می‌شوند، افزود: باید ائمه جمعه نیز در این ایام در رصدگاه‌ها حضور یابند.

مسئول شورای ائمه جمعه استان خراسان رضوی اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌ها در 29 ماه مبارک رمضان هلال ماه شوال دیده نخواهد شد لذا روز جمعه، 26 تیرماه امسال سی‌ام ماه مبارک رمضان و روز قدس خواهد بود و روز شنبه، 27 تیرماه روز اول ماه شوال است لذا مردم را نباید به شک انداخت.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود روز چهارشنبه هفته جاری هلال ماه مبارک رمضان 35 ثانیه در آسمان خراسان رضوی رؤیت شود، اظهار کرد: البته در استان ما با تلسکوپ و به چشم می‌توان به راحتی هلال ماه را مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام معادی با اشاره به روز قدس، بیان کرد: روز قدس امسال باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود چون از جهات مختلف مهم بوده و دشمن با تمام قوا به میدان آمده و ذهن جهان هم بر روی سیاست‌های خارجی ایران متمرکز شده است.

captcha