آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن اوقاف خراسان جنوبی
کد خبر: 3337887
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن اوقاف خراسان جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن کریم اوقاف برای افراد بالای ۱۸ سال خبر داد.


حجت‌الاسلام مهدی عباسی، کارشناس امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن کریم گفت: در این دوره از مسابقات تنها متولدین قبل از سال 76 یعنی افراد دارای 18 سال تمام می‌توانند شرکت کنند.



وی بیان کرد: بخش شکوفه‌ها یعنی افراد زیر 18 سال با همکاری آموزش و پرورش برگزار که زمان ثبت نام در آینده اطلاع رسانی می‌شود.



کارشناس امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی اظهار کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت تحقیق همراه با حفظ 3جزء، و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.



عباسی ادامه داد: شرکت‌کنندگان رشته حفظ 20 جزء که در ادوار قبل، از مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافته اند یا در مرحله کشوری حائز رتبه شده‌اند، نمی‌توانند در رشته حفظ ده جزء شرکت کنند.



وی گفت: شرکت‌کنندگان رشته حفظ ­کل که در دوره‌های قبل، از مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافته‌اند یا در مرحله کشوری حائز رتبه شده‌اند، نمی‌توانند در رشته حفظ 10 و 20 جزء شرکت کنند.



کارشناس امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی اظهار کرد: هر نفر تنها می­تواند در یکی از رشته‌های حفظ، قرائت یا ترتیل شرکت کند که شرکت کنندگان در رشته قرائت که در مرحله کشوری می‌توانند رشته قرائت تحقیق همراه با حفظ 3 جزء را نیز انتخاب نمایند از این مورد  استثناء هستند.



عباسی یادآور شد: علاقه‌مندان به ثبت نام در این دوره از مسابقات به سایت ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم به آدرس www.s-iqc.ir  مراجعه کنند و از سایر ضوابط شرکت در مسابقه و نحوه ثبت نام مطلع شوند.

captcha