اسلام ناب، زیربنای اوج‌گیری قدرت جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3341529
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
مرادی:

اسلام ناب، زیربنای اوج‌گیری قدرت جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی: جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: نگاه به اسلام ناب و تمدن اصیل انسانی مبنای اوج‌گیری قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور، حسن مرادی، جانشین سازمان بسیج اساتید کشور اظهار کرد: دیدگاه‌هایی در دنیا که اصالت انسان و فرهنگ غنی را رویکرد اصلی خود قرار داده‌اند، در حال اوج‌گیری هستند.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشورافزود: از چند سال پیش، دیدگاه‌های رسیدن به قدرت دستخوش تغییر شده و یک نوع اسلام‌گرایی در دنیا به ویژه در کشورهای غربی دیده می‌شود، به عبارت دیگر مردم دنیا به دنبال رویکرد دیگری در مفهوم قدرتمندی کشورها هستند که بیشتر به عدالت توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه جمهوری اسلامی ایران با نگاه عدالت خواهانه و توجه ویژه‌ای که به اسلام و اصالت انسان دارد، توانسته توانمندی و جایگاه خود را در صفحه قدرت جهانی تثبیت کند، گفت: تحولاتی که هم اکنون در دنیا دیده می‌شود در واقع نشان‌دهنده رویکرد جدید جامعه جهانی در توجه به دین، تمدن و فرهنگ اصیل است.

مرادی با بیان اینکه هم‌اکنون ایران اسلامی در مسیر دست‌یابی به قدرت در جهان قرار دارد، ابراز کرد: نگاه به اسلام ناب و تمدن اصیل انسانی مبنای اوج گیری قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است بنابراین این فرآیند در بخش‌هایی به صورت بالفعل درآمده و در بخش‌هایی نیز قدرت بالقوه وجود دارد از همین رو برای بالفعل‌شدن نیازمند تلاش بیشتر است.

وی با اشاره به هدف دشمن از جنگ نرم بیان کرد: براندازی نرم با استفاده از روش‌‌ها و ابزارهای غیر خشن در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با راهکارهای خاص در حال انجام است این در حالی است که اگر بتوان صحنه‌های جنگ نرم را مدیریت کرد، می‌توان گفت در صحنه‌های سیاسی به توانمندی رسیده‌ایم.

این استاد دانشگاه به اهمیت قدرت نرم در به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی ایران اشاره و تأکید کرد: همچنین، برای رسیدن به قدرت پایدار، باید به زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، فناوری و دیگر مواردی از این قبیل نیز توجه ویژه داشت، در این راستا زمینه‌های مختلفی که می‌تواند به قدرت جمهوری اسلامی کمک کند، به صورت هم‌افزا در کنار هم قرار گرفته‌اند و این سناریو از حالت ضرورت به حالت اقدام درآمده است.

وی با بیان اینکه مدیریت در قدرت جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، اظهار کرد: آسیب‌هایی که در این زمینه وجود دارد باید با روش‌های علمی برطرف شود.

captcha