گردآوری بیش از ۵۵۰۰ سوال تربیتی و مشاوره‌ای در جلسات «دین، نشاط، زندگی»
کد خبر: 3377011
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
به همت اداره پاسخگویی حرم رضوی صورت گرفت؛

گردآوری بیش از ۵۵۰۰ سوال تربیتی و مشاوره‌ای در جلسات «دین، نشاط، زندگی»

گروه اجتماعی: رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: در ۱۰۴ جلسه برنامه «دین، نشاط، زندگی» حرم مطهر رضوی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ سوال از سوی زائران حرم مطهر رضوی جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی ابراز کرد: در 104 جلسه برنامه «دین، نشاط، زندگی» حرم مطهر رضوی بیش از 5 هزار و 500 سوال از سوی زائران حرم مطهر رضوی جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: تمامی این سوالات از سوی زائران حاضر در جلسات جمع‌آوری شده است که در هر برنامه از سوی کارشناس متخصص به تعدادی از آن‌ها پاسخ داده می‌شد.

لسانی درباره موضوعات این سوالات افزود: سوالات جمع‌آوری شده مربوط به موضوعات جلسات برنامه «دین، نشاط، زندگی» است که بیشتر این سوالات شامل موضوعات تربیتی،‌ ازدواج،‌ مشکلات همسران،‌ سبک زندگی و برخی از مسائل اعتقادی می‌شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی اظهار کرد: تمامی سوالات جمع آوری شده، دسته بندی خواهد شد و موضوعاتی که بیشتر مورد سوال قرار گرفته،‌ به عنوان موضوعات کاربردی در دیگر برنامه‌های اداره پاسخگویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: بر اساس فراوانیِ پرسش‌های مراجعه‌کنندگان به دفاتر اداره پاسخگویی و شرکت‌نندگان در حلقه های معرفت و جلسات گفتمان دینی، کتابچه هایی تحت عنوان «رهنما» در چهار مجموعه «احکام»، «باورها»، «حرم شناسی» و «آیین زندگی» توسط هیئت علمی اداره پاسخگویی به سوالات دینی تنظیم و منتشر شده است که به عنوان مکمّلِ پاسخ های اساتید، در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به بهره مندی بیش از 900 هزار نفر در سال جاری از برنامه «دین، نشاط، زندگی»، خاطر نشان کرد: سلسله جلسات «دین، نشاط، زندگی» با هدف ارتقای سطح معلومات دینی آحاد مردم، توسط اداره پاسخگویی به سئوالات دینی و اطلاع رسانی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) تدارک دیده شده است.

captcha