اقدامات فرهنگی باید متناسب با ساختار ورزش باشد
کد خبر: 3388632
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

اقدامات فرهنگی باید متناسب با ساختار ورزش باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه مشهد گفت: باید از جامعه‌شناسان، ورزشکاران و روانشناسان در مباحث فرهنگی و رفع مشکلات این حوزه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: عنوان و نام جدید سازمان تربیت بدنی که به نام وزارت ورزش و جوانان است مسئولیت و بار فرهنگی عظیمی را بر دوش این سازمان گذاشته است.

وی افزود: ورزش و جوانان درگذشته با نام تربیت بدنی فقط در حوزه تقویت و سلامت جسم فعالیت می‌کرد، اما در حال حاضر این وزارتخانه نهادی مقدس است که وظیفه پرورش جسم سالم و روح سالم را در جامعه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سیاست وزارت ورزش و جوانان باید توسعه ورزش همراه با توسعه سلامت و نشاط در جامعه باشد، همچنین اصلی‌ترین سرمایه جوانان نشاط است و مسئولان وزارت ورزش و جوانان مسئول صیانت از نشاط جوانان هستند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: ورزش اصلی‌ترین عامل نشاط در جامعه است و برای انسان هیچ چیز جذاب‌تر از ورزش در جامعه نیست، لذا باید با استفاده از این فرصت نشاط را به جامعه وارد کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: اگر ورزش در بستری صحیح قرار نگیرد عاملی برای گسترش شهوترانی در جامعه خواهد شد و اگر مسئولان به این امر توجه نکنند ورزش به یک آفت در جامعه تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تربیت جوانان باید اولویت اول وزارت ورزش و جوانان باشد و در راستای توسعه ورزش به این امر در کشور توجه شود، مشکلات جوانان نیاز به توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی دارد که تمامی مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید متناسب با ساختار ورزش کار فرهنگی در وزارت ورزش و جوانان انجام شود و در این زمینه ما نباید به سمت اقدامات یکنواخت حرکت کنیم بلکه باید روانشناسان، ورزشکاران و جامعه‌شناسان به این امر ورود کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از دوندگان دو امدادی جاده ولایت قدردانی شد.

captcha