اجلاس سراسری نماز با رویکرد تجلیل از فعالان نماز برپا می‌شود
کد خبر: 3460905
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

اجلاس سراسری نماز با رویکرد تجلیل از فعالان نماز برپا می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه امسال در همه استان‌های کشور اجلاس‌های سراسری نماز برگزار می‌شود، گفت: رویکرد این اجلاس شناسایی، معرفی و تجلیل از فعالان نماز در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، منصور سرگزی، معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی برگزاری بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز که صبح امروز، 18 آذرماه در سالن جلسات دفتر استانداری استان قزوین برگزار شد، با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری بر برپایی اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: اجلاس سراسری نماز، از اجلاس‌های ممتاز کشوری است که حمایت همه‌جانبه رهبر معظم انقلاب، نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد.

معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه این اجلاس محل نشست اندیشمندان حوزه دین و فرهنگ کشوری است، گفت: بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز بین هفته آخر دی ماه و هفته نخست بهمن ماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در همه استان‌های کشور اجلاس‌های سراسری نماز برگزار می‌شود، تأکید کرد: رویکرد این اجلاس شناسایی، معرفی و تجلیل از فعالان نماز در حوزه‌های مختلف است.

معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به تقدیر از اشخاص حقیقی و حقوقی که در حوزه برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز خدماتی داشته، ایده و طرح‌هایی را ارائه کردند و ممتاز شناخته شده‌اند، عنوان کرد: این افراد شاخص اجلاس‌های استانی که با حضور مسئولان ارشد استان، برگزار می‌شود، مورد تجلیل قرار گرفته و از برگزیدگان استانی در صحن اصلی اجلاس نماز تجلیل به عمل خواهد آمد.

سرگزی افزود: کمتر از 50 روز به برگزاری این اجلاس زمان داریم که 51 اقدام عملی در کمیته‌های تخصصی اجلاس در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در این اجلاس کمتر از  300 نفر مهمان خارج از استان خواهیم داشت، ادامه داد: در تلاش هستیم تا از  ظرفیت بالقوه موجود در استان همچون جمعیت دانشجویی فرهنگیان و اقشار تاثیرگذار جامعه در صحن اصلی اجلاس بهره‌مند شویم.

معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه این اجلاس محصول تلاش جمعی است، تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد استان‌هایی که میزبانی اجلاس را پذیرفته‌اند باهمه ظرفیت و توان در برنامه‌های اجلاس حضور به هم رسانده و قطعا حضور فعال دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی در هرچه بهتر برگزار شدن فرآیند این اجلاس، می‌تواند مؤثر باشد.

captcha