کارگاه سلامت معنوی طی بارداری در خرمدره برگزار شد
کد خبر: 3463497
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

کارگاه سلامت معنوی طی بارداری در خرمدره برگزار شد

گروه اجتماعی:‌ رییس شبکه بهداشت خرمدره از برگزاری کارگاه سلامت معنوی در بارداری با حضور مادران باردار در این شهرستان خبر داد.

جلیل کریم‌خانی، رییس شبکه بهداشت خرمدره، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: این کارگاه یک روزه با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همکاران پزشک، ماما، پرسنل بهداشت خانواده و بهورزان شهرستان خرمدره و جمعی از پرسنل شبکه بهداشت سلطانیه صبح دیروز در سالن اجتماعات بیمارستان بوعلی سینا شهر خرمدره برگزار شد.

وی با بیان اینکه درای کارگاه 16نفر از مادران باردار که جهت حضور در کلاس‌های آمادگی برای زایمان در بیمارستان حضور داشتند شرکت کردند، خاطرنشان کرد : در این کارگاه مطالبی در خصوص اهمیت سلامت معنوی در بارداری و تاثیر این امر بر مادر وجنین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کریم‌خانی با اشاره به دیگر موضوعات آموزشی این کلاس،ابراز کرد: از موارد دیگری که در این کلاس آموزش داده شد می‌توان به طب سنتی و چهار طبع بدن، خواب به موقع، تاثیر تغذیه طیب وحلال و تاثیر آن برسلامت جنین، همنشینی مادر در دوران بارداری، تربیت فرزندان در سنین زیر 7 سال و بعد از آن،اهمیت انتخاب نام مناسب برای فرزندان، اهمیت شیردهی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه روحیه معنوی مادر در دوران بارداری بر فرزند او تاثیر مستقیم دارد، اظهار کرد: مادران باید در دوران بارداری احکام دین و حلال وحرام زندگی را مراعات کنند تا سلامت روحی ومعنوی فرزندش حفظ شود وپدران هم باید مواظب کسب وکار خود از طریق کسب روزی حلال باشند.

captcha