مساجد فرانسه؛ میزبان غیرمسلمانان با یک فنجان چای
کد خبر: 3466088
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

مساجد فرانسه؛ میزبان غیرمسلمانان با یک فنجان چای

گروه بین‌الملل: شمار زیادی از مساجد فرانسه از دیروز، 19 دی‌ماه، در قالب طرحی با عنوان «یک فنجان چای برادرانه» درهای خود را بر روی غیرمسلمانان گشوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، این طرح امروز، 20 دی‌ماه، نیز ادامه دارد و طی آن صدها مسجد فرانسه در رویدادی جالب توجه درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشوده‌اند تا در کنار یکدیگر، ضمن نوشیدن چای، به بحث درباره اسلام بپردازند.

هدف از این طرح که «یک فنجان چای برادرانه» نامیده شده و به ابتکار شورای مسلمانان فرانسه اجرا شده است، تقویت حس «اتحاد ملی» و صحبت در مورد اسلام است.این مراسم به مناسبت سالگرد حمله به دفتر نشریه طنز فرانسوی شارلی ابدو و یک مرکز خرید یهودیان در پاریس که طی آن 17 نفر کشته شدند، برگزار شده است.

انور کبیبش، رئیس شورای مسلمانان فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: «هدف ما این است که فضایی ایجاد کنیم که افراد بتوانند در کنار یکدیگر باشند و مسلمانان و نمازگزاران عادی را ببینند.»

وی افزود: اجرای این ایده با هدف «نشان دادن ارزش‌های واقعی اسلام و زدودن افکار کلیشه‌ای ارتباط اسلام با خشونت و تروریسم» انجام می‌شود. وی همچنین این رویداد را «آغوش باز اسلام» نامید.

کبیبش در ادامه با اشاره به حوادث سال گذشته میلادی و راهپیمایی مردم که با به نمایش گذاشتن اتحاد فرانسه در برابر تروریسم، نسبت دادن اقدامات تروریستی را به مسلمانان محکوم کردند، افزود: «بهتر است به جای یادآوری آن حوادث ناراحت‌کننده، سالگرد اتحاد مردم را جشن بگیریم.».

این مراسم در مساجد مختلفی برگزار شده و در آن از مهمانان با نوشیدنی و شیرینی پذیرایی می‌شود. همچنین آنها می‌توانند در بحث‌و‌تبادل نظر شرکت کرده و یا از کارگاه‌های خوشنویسی دیدن کنند. این امکان نیز وجود دارد تا در یکی از نمازهای پنجگانه مسلمانان نیز شرکت کنند.در این رویداد اکثر مساجد فرانسه از جمله «مسجد جامع پاریس» شرکت دارند.

گفتنی است، پاریس 22 آبان‌ماه، مورد حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت که طی آن، 130 نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند. از آن زمان تاکنون سه مسجد در فرانسه تعطیل شده است و این کشور در وضعیت فوق‌العاده به سر می‌برد.
captcha