تربیت 2000 قرآن‌آموز در مؤسسه «نسيم وحي» شهركرد
کد خبر: 3468548
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
با تلاش پيشكسوت قرآني صورت گرفت؛

تربیت 2000 قرآن‌آموز در مؤسسه «نسيم وحي» شهركرد

گروه فعاليت‌هاي قرآني: مسعود داوري، مدير موسسه قرآني نسيم وحي شهركرد از تربيت 2000 قرآن آموز در كمتر از دو سال در اين مؤسسه خبر داد.

مسعود داوری، مدیر مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری گفت: مؤسسه نسیم وحی شهرکرد مؤسسه فرهنگی و قرآنی است که در چهارچوب مباحث قرآن و عترت در جهت ارتقاء سطح فرهنگ جامعه تلاش می‌کند و این فعالیت‌ها بیشتر در مباحث قرآنی است و در شاخه‌های آشنایی اولیه با قرآن شامل آموزش روخوانی و روانخواني، تجوید، صوت و لحن قرآن كريم و حفظ مي‌باشد و لايه دوم آموزش قرآن شامل ترجمه و مفاهیم آیات، تفسير؛ كه مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین بخش قرآن است و در نهایت تدبر در قرآن را داريم که به جمع‌بندی آیات کل سوره می‌پردازد.

داوری افزود: آموزش نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه و ارتباط با سنت و سیره ائمه اطهار(ع) از سایر برنامه‌های موسسه نسیم وحی شهرکرد است كه در آینده نزدیک به آموزش اين مباحث هم مي‌پردازيم.

مدیر مؤسسه نسیم وحی افزود: کلاسهای این موسسه هر روز از ساعت 14 از شنبه تا چهارشنبه برقرار می‌باشد که در هر کلاس حدود 30 نفر شرکت‌کننده وجود دارد.

وی گفت: در طول هر طرح 300 الی 450 نفر به صورت ثابت شركت می‌کنند که مجموع شرکت‌کننده‌ها در طول سال به 900 نفر می‌رسد و مجموع از ابتداي فعاليت اين مؤسسه تاكنون 2000 نفر آموزش ديده‌اند.

داوری گفت: موسسه قرآنی نسیم وحی شهرکرد در 9 آذر سال 1393 ثبت گردیده و در آینده از 4 نفر از اساتید بزرگ قرآنی در سطح استان جهت تدریس استفاده خواهیم نمود.

مدرس و داور پیشکسوت قرآن در خصوص طرح ملی تلاوت نيز عنوان كرد: اين طرح از سال 1390 در سراسر کشور شروع شده كه براي اولين‌بار از تیرماه سال جاری اين طرح در موسسه نسيم وحي در استان چهارمحال و بختياري شروع شده که در ثبت نام اولیه 170 نفر ثبت نام نموده‌اند و 5 نفر از آنها به عنوان قاریان برتر ملی انتخاب شده‌اند.

اين استاد قرآني تصریح کرد: ثبت نام طرح ملی تلاوت در دوره قبلي به صورت اینترنتی بوده و این دوره منتظر اعلام نحوه ثبت نام از تهران هستیم.

وي خاطرنشان كرد: ثبت نام پنجمین دوره طرح ملی تلاوت به زودي آغاز می‌شود.

پيشكسوت قرآني استان عنوان كرد: مقررگردیده در قالب اين طرح، 400 نفر نخبه قرآني استان در زمینه صوت، لحن و ضریب هوشی شناسايي و انتخاب شوند و در طول 3 دوره به آنها آموزش دهند و اين نخبگان در 3 سال اول به عنوان نخبه استانی و در 3 سال دوم به عنوان نخبه کشوری معرفی گردند.

وی ویژگی مهم این افراد را متخلق بودن به اخلاق اسلامی دانست.

وي در مورد طرح ملکوت نيز گفت كه اين طرحی است که شرکت‌کنندگان در طي یک سال آموزش مقدماتی را مي‌بينند و افرادي هم که در روخوانی مشکل دارند در طرح ابرار قرار می گيرند و در این طرح طي 2 سال آموزش لازم را می‌بینند.

داوری افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در دوره ملکوت 50 نفر می باشند و دوره ابرار نیز 61 نفر در آن شرکت دارند.

مدير موسسه نسيم وحي با اشاره به فراز و نشيب‌هاي مختلف در كمك‌هاي دولتي به موسسات قرآني، افزود: اگر موسسات قرآنی به بخش‌های دولتی متكي گردند مختل می‌گردند اما حمایت‌های دولتی می‌تواند برای موسسات قرآنی به عنوان يك کمک خوبی باشد.

اين پيشكسوت قرآني گفت: بسیاری از موسسات قرآنی به دلیل نبودن بودجه دائمی مجبور شده اند جلسات خود را کم و محدود نمايند.

اين مربي برحسته تدبر خاطرنشان كرد: بسياري از دغدغه‌های زندگی را می‌توانیم با کمک آیات و سوره‌های قرآنی برطرف نماییم ولي هنوز مردم ما اشراف و احاطه‌های علمی به سوره‌ها و آیات قرآنی ندارند و به همین دلیل میل و رغبت آنان به شركت در دوره‌هاي قرآني كم است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا خلیلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۶:۱۷
0
0
باسلام و خسته نباشید. ادرس موسسه قران و عترت نسیم وحی شهرکرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۵ - ۱۸:۴۷
0
0
سلام, خیابان مولوی, نبش کوچه ۵۳
captcha