«جشن قرآنی نور» همزمان با ایام‌الله دهه فجر پخش می‌شود
کد خبر: 3470415
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
از شبکه قرآن سیما؛

«جشن قرآنی نور» همزمان با ایام‌الله دهه فجر پخش می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم جشن قرآنی نور در 10 استان کشور برگزار و از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) «جشن قرآنی نور» عنوان ویژه‌برنامه شبکه قرآن سیما در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی است که این مراسم با حضور قاریان، حافظان، نخبگان و اساتید قرآنی در 10 استان کشور برگزار و از این شبکه تلویزیونی پخش می‌شود.
براساس این گزارش، نقش دستاوردهای قرآنی در انقلاب،  دستاوردهای قرآنی پس از انقلاب و بررسی چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان‌ها، سه هدف اصلی برگزاری این جشن است که به همت شبکه قرآن سیما و همکاری نهادهای قرآنی از جمله؛ سازمان‌ اوقاف و امورخیریه، سازمان قرآن و عترت بسیج، سازمان دارالقرآن کریم، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اتحادیه موسسات قرآنی  مردمی برگزار می‌شود.  
اجرای برنامه‌های قرآنی توسط حافظان و قاریان‌، همخوانی گروه‌های تواشیح و سرود، اجرای تئاتر با موضوعات قرآنی ـ انقلابی، سخنرانی شخصیت‌های قرآنی و فرهنگی استان‌ها و ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های قرآنی توسط مسئولان قرآنی و ائمه جمعه استان‌ها از جمله بخش‌های پیش‌بینی شده در این جشن است.
خراسان رضوی‌، تهران‌، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، یزد، کرمان، قم، هرمزگان، خراسان جنوبی و فارس از جمله استان‌های پیش‌بینی شده جهت اجرای این برنامه هستند که از بین آنها 10 استان انتخاب خواهد شد.  
جشن قرآنی نور به تهیه‌کنندگی پرویز امیری کاری از گروه مسابقات و محافل شبکه قرآن سیما است که در 10 قسمت 90 دقیقه‌ای از 12 بهمن‌ماه به روی آنتن شبکه قرآن سیما می‌رود.
captcha