تحقق شعار سال نیازمند عزم همگانی است
کد خبر: 3486344
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
حجت‌الاسلام اکبرنژاد:

تحقق شعار سال نیازمند عزم همگانی است

گروه سیاسی: رییس دانشکده الهیات دانشگاه ایلام گفت: برای تحقق شعار سال باید مجموعه‌های نظام، نه فقط دولت بلکه همه نهادهای تاثیرگذار و حتی مردم با هم همکاری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی اکبرنژاد، رییس دانشکده الهیات دانشگاه ایلام، امروز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: با توجه به ضرورت‌ها، نیازها و در نظر گرفتن شرایط کشور و اهمیت‌هایی که در این رابطه وجود دارد، رهبری معظم انقلاب هر ساله پیامی را برای آن سال اعلام می‌کنند.
وی با بیان اینکه این نامگذاری نشان از اهمیت آن موضوع دارد، افزود: امسال هم که شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اعلام شده است حکایت از این دارد که نسبت به این موضوع توجه و عنایت داشته و برای کشور نیز ضروری و با اهمیت است.
رییس دانشکده الهیات دانشگاه ایلام اضافه کرد: برای اینکه این شعار بسیار مهم تحقق پیدا کند، رعایت چند نکته ضروری به نظر می‌رسد که همه مجموعه‌های نظام، نه فقط دولت بلکه همه نهادهای تاثیرگذار و حتی مردم باید در این راستا با هم همکاری داشته باشند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه باید از امکانات موجود در کشور برای تحقق این مهم استفاده لازم صورت گیرد، گفت: ما امروز در همه زمینه‌ها نیروهای کارآمد و توانمندی داریم که باید برای تحقق شعار سال مورد استفاده قرار گیرند.
اکبرنژاد یادآور شد: سرمایه‌هایی در کشور داریم که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملی شدن سیاست‌های آن مورد استفاده قرار گیرند و نباید فراموش کرد که برای رونق دادن به تولید کشور و زمینه‌های لازم برای عرضه‌های جهانی تولیدات مان نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌ها هستیم چرا که اگر در داخل کشور به تولیدات فراوان نیز برسیم باید ارتباط تجاری با خارج از کشور نیز داشته باشیم.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه تولید صرف، نمی‌تواند رونق کافی را در کشور ایجاد کند، عنوان کرد: باید به مبادلات تجاری توجه ویژه داشت و ایجاد زمینه و بستر مناسب برای ارتباطات اقتصادی با دیگر کشورها به ویژه همسایگان یک ضرورت است.
وی با تاکید بر اینکه اگر همه عوامل دست به دست هم دهند امیدواریم فرمایشات رهبری به صورت عملی محقق شود، گفت: پرداختن به مسایل حاشیه‌ای، شعار سال را زمین گیر می‌کند چرا که گاهی وقت‌ها به جای پرداختن به متن به حاشیه می‌رویم که باید باشناسایی اولویت‌ها حواسمان را جمع کرده تا در مسیر اصلی قرار بگیریم.
captcha