کمپ در شان زائر امام رضا(ع) نیست
کد خبر: 3509770
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

کمپ در شان زائر امام رضا(ع) نیست

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بیشترین میزان زائران در سطوح متوسط به پایین جای می‌گیرند، گفت: کمپ در شان زائر امام رضا(ع) نیست، کمپ به سیل، جنگ و امور فوریتی اختصاص دارد و نه زائران حضرت رضا(ع).

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی  دوم تیرماه در ديدار با اهالی و متفکران حوزه‌های هنر و رسانه استان در حرم منور رضوی ابراز کرد: این برنامه به صورت حرکت نمادین، در جهت نمایش رسانه به عنوان پل ارتباطی ببن مردم و مسئولان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: رسانه جایگاهی است که هم آگاهی‎بخش و هم امیددهنده است، هم دغدغه مردم و هم دیدگاه مسئولان را نشان می‌دهد، در واقع هر آنچه در خصوص تبیین مسائل اساسی مطرح است را عهده‌دار بوده و به انجام می‌رساند.
حجت‌الاسلام رئیسی با ارائه چهار اصل پیشروی اقدامات آستان قدس رضوی گفت: اول از همه اهمیت به جایگاه و شخصیت حضرت رضا(ع) باید داشته باشیم، چرا که ایشان نه فقط دارای جایگاه ویژه در کشور بلکه در جهان اسلام شناخته شده‌اند.
زیارت نقطه اشتراک همه اندیشه‌ها
وی به دومین مورد اشاره و عنوان کرد: باید به موضوع زیارت توجه بیش از پیش صورت بگیرد زیرا امروز زیارت نقطه اشتراک همه تفکرات است، زیارت به معنی نقطه تحول زائر است، زمانی که 30 میلیون زائران حضرت رضا(ع) در این قبله‌گاه اهل دل وجود دارند، توجه به آن ضرورت دارد.
تولیت آستان قدس رضوی، زائران حضرتش را اهل اقلیم‌ها و اندیشه‌های مختلف معرفی کرد و گفت: نقطه اشتراک همه آن‌ها در تعلق به این جایگاه عظیم و عزیز است؛ همچنین بایستی در کنار تبیین مفاهیم اسلامی و معارف اهل بیت(ع) به محرومان و مستمندان نیز عنایت داشت.
وی با تشکر و تقدیر از خدمات صورت گرفته از سوی مجموعه آستان قدس رضوی ادامه داد: اما مطابق چشم‌انداز 20 ساله آستان قدس رضوی توجه به محرومان و مستضعفان در نظر گرفته نشده است، موضوعی که در شمار عناوین مورد تأکید منشور هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب قرار دارد.
کمک به مستمندان؛ سیره مستمر رضوی
حجت‌الاسلام رئیسی ضمن تصحیح این عقیده که کمک به مستمندان آن‌ها را بد عادت می‌کند، هرگز در سیره رضوی دیده نشده است، اضافه کرد: بنابراین ما باید در این مسیر حرکت کنیم اما نه در جایگاه محرومیت‌زدایی، زیرا وظیفه دولتمردان است تا در چارچوب نظام پولی و مالی کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی به رفع مسائل محرومان بپردازند.
وی تشریح کرد: مسلم است که خروجی کار کمیته امداد امام خمینی(ره) نمی‎تواند به تنهایی به رفع محرومیت بینجامد اما نباید آنچه که نمی‌توان همه‌اش را انجام داد، ترک کرد، پس باید به میزان توانایی‌مان کنیم، این ایده برای عملیاتی شدن نیاز به همراهی مجاوران دارد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جایگاه مرجعیت علمی باید چه اقتضائاتی داشته باشد که یکی از سوغات‌هایش تولید و صدور علم باشد، اظهار کرد: حوزه علمیه کهن خراسان و دانشگاه‌ها، اساتید و فرهیختگان آن می‌توانند مرجعیت علمی بیابند.     
وی با تأکید بر اینکه زیارت زائر امام رضا(ع) باید تسهیل شود، گفت: جایگاه زائر متوسط به پایین در کجاست، در حالی که بیشترین میزان زائران در سطوح متوسط به پایین جای می‌گیرند، کمپ در شان زائر امام رضا(ع) نیست؛ کمپ به سیل، جنگ و امور فوریتی اختصاص دارد، نه زائر امام رضا(ع).
حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: باید زیارت زائری که با پرایدش به مشهد می‌آید، خاطره‌انگیزترین سفر از مبدأ تا مقصد باشد تا زیارت آسان همراه با عشق و دلدادگی برای همه رقم بخورد و این همه مگر با همراهی اهالی رسانه و هنر محقق نخواهد شد.
captcha