افتتاح جشنواره سینمای اسلامی در تاتارستان/ «محمد رسول‌الله» اکران شد
کد خبر: 3528226
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

افتتاح جشنواره سینمای اسلامی در تاتارستان/ «محمد رسول‌الله» اکران شد

گروه بین‌الملل: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای اسلامی، دیروز، 15 شهریور‌ماه، در «قازان» پایتخت تاتارستان درحالی افتتاح شد که در چارچوب برنامه‌های مقدماتی این جشنواره، فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» با حضور مجید مجیدی، کارگردان این اثر نمایش داده شد.

افتتاح جشنواره سینمای اسلامی در تاتارستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الرساله»، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای اسلامی، به همت شورای مفتی‌های روسیه و با حمایت وزارت فرهنگ تاتارستان برگزار می‌شود.
در چارچوب تداوم اجرای برنامه‌های سینمایی ایران در روسیه، فیلم محمد رسول الله(ص) با زیرنویس روسی 15 شهریورماه در سه سینمای پایتخت تاتارستان با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در مسکو و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان در سینمای میر شهر قازان اکران شد.
در این جشنواره 60 فیلم از 33 کشور در بخش‌های متفاوت شرکت کرده‌اند و «الکساندر بروشکین»، کارگردان روسی، در رأس کمیته داوری متشکل از صدیق برماک، عثمان ساباروک، یوسف زاریکوف و فالیری سیفاستیانوف به داوری این فیلم‌ها می‌پردازند.
بنابراین گزارش، کشور ترکیه در فیلم «الاسود» (سیاه) با کارگردانی براق بابایغیت، در گروه انیمیشن تصاویر متحرک، و در فیلم «لاموردی» با کاردانی اورهان ده ده، در فیلم‌های مستند کوتاه شرکت می‌کند.
یادآور می‌شود، جشنواره سینمای اسلامی در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و تا سال ۲۰۱۰ به «منبر طلایی» نام‌گذاری شده بود. این جشنواره تحت حمایت ریاست جمهوری روسیه است و کمیته‌های برگزاری این جشنواره را وزارت فرهنگی تاتارستان و شورای مفتی‌های روسیه تشکیل می‌دهند.
captcha