دشمن از ادامه‌دار بودن راه شهدا در کشور ترس دارد
کد خبر: 3534759
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
سرلشکر رضایی:

دشمن از ادامه‌دار بودن راه شهدا در کشور ترس دارد

گروه سیاسی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه ترس دشمن این است که راه شهدا در کشور ادامه پیدا کند، آن‌ها می‌ترسند ایران به غیر از ابعاد نظامی، در اقتصاد نیز قدرتمند شود و تمدن بزرگ اسلامی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سرلشکر پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، 11 مهرماه در کنگره هزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مادران رزمندگان فرزندان 20 ساله خود را سربند «یا فاطمه(س)» می‌زدند و آنها را برای دفاع از کشور آماده شهادت می‌کردند، ضمن اینکه توکل بر خدا، وجود رهبری توانا و مردم موجب اقدار کشور شد.
وی با تأکید بر اینکه هرگاه در این کشور سازش‌کارها و لیبرال‌ها حاکم شدند ما نوکر شدیم، تصریح کرد: اگر بازرگان و بنی‌صدرها نبودند این جنگ به‌وجود نمی‌آمد، زیرا اگر اینها نبودند دشمن طمع نمی‌کرد که علیه ما جنگ راه بیندازد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نیاز به اقتدار انقلابی در همه ابعاد داریم، افزود: اقتداری که در سیمای رهبری دیده می‌شود باید از صدر تا ذیل در کشور وجود داشته باشد.
رضایی بیان کرد: دشمنان سرسختی داریم و رقبایی نیز در منطقه برای ما به وجود آمده‌اند، لذا باید بتوانیم از دفاع مقدس درس بگیریم و با بودن دشمنان و رقیبان سرسخت، کشور را با اقتدار انقلابی اداره کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: تنها با اقتدار انقلابی، فساد و قاچاق از بین نمی‌رود، لذا باید پارتی‌بازی و تبعیض و سایر مفاسد را با این نیرو از بین برد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: شک ندارم اگر امروز شهدا اینجا بودند یک حرف بیشتر نمی‌زدند، شهدا می‌گفتند راهی که برای شما هموار کردیم ادامه دهید، شهدا می‌گفتند راه امام و رهبری را ادامه دهیم و از مسیر اصلی منحرف نشویم.
رضایی با بیان اینکه در همین هفته دفاع مقدس بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان غوغایی به راه انداختند و ابهام‌هایی ایجاد کردند، افزود: همه ترس آنها این است که راه شهدا در کشور ادامه پیدا کند و آنها می‌ترسند ایران به غیر از ابعاد نظامی، در اقتصاد هم قدرت شود و تمدن بزرگ اسلامی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه بعضی می‌گویند چرا بعد از پیروزی خرمشهر از مرز عبور کرده‌اید؟، عنوان کرد: اگر از مرز عبور نمی‌کردیم صدام امروز زنده بود، زیرا آمریکا به دنبال این بود که جنگ 40 تا 50 سال طول بکشد و ما با هم سرشاخ باشیم تا هم صدام و هم ما در یک جنگ فرسایشی نابود شویم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر از مرز عبور نمی‌کردیم هم صدام و هم شوروی دفن نمی‌شدند و همین موجب شد که آمریکا به عراق حمله کند و در باتلاقی گرفتار شود.
همچنین، سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: یکی از مسئولیت‌های مهمی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده داریم و تاکنون توفیق برگزاری آن را نداشتیم، کنگره شهدا بود که امسال به همت همه دستگاه‌های اجرایی و همه نهادهای حکومتی و مردم توانستیم این کنگره را برگزار کنیم.
وی افزود: هدف اصلی این است که یاد شهیدان را گرامی داریم و از انرژی نهفته شهیدان بهره لازم را ببریم، ما باید از این انرژی درس و حدت، توسعه، روحیه، انگیزه، تلاش و وفاداری به آرمان‌ها را بیاموزیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید از این انرژی برای توسعه استان استفاده کنیم عشایر و مردمی که در حضور در جبهه سهم اول را داشتند باید از این سهمیه برای توسعه استان استفاده کنند.
خادمی یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این کنگره توانسته باشیم بخشی از زحمات مادران، پدران و خانواده‌های شهدا را جبران کرده باشیم.
بنا بر این گزارش، همچنین، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: مرگ در راه عزت انسان چیزی جز حیات جاودانه نیست و انسانی که پای در رکاب غیرت کند و تن به ذلت ندهد همواره زنده است.
وی اضافه کرد: امروز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون خون شهیدان بوده و چنان درخت انقلاب اسلامی آبیاری کرده‌اند که در مقابل هر تند بادی ذره‌ای لرزه ندارد.
همچنین، یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: مردم استان ما ولایتمداری خود را همواره ثابت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه حماسه هزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد فراموش ناشدنی است، گفت: مردم استان به مانند همه نقاط کشور حماسه‌های زیادی آفریدند که امروز با برگزاری این کنگره به دنبال تجدید عهد و بیعت با ایثارگران و شهیدان هستیم.
captcha