چهارمحال و بختیاری، امسال هم نماینده‌ای در مرحله پایانی مسابقات اوقاف نداشت
کد خبر: 3539760
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

چهارمحال و بختیاری، امسال هم نماینده‌ای در مرحله پایانی مسابقات اوقاف نداشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرحله نیمه پایانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف در بخش برادران عصر روز گذشته به پایان رسید، گفت: هیچ کدام از نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری نتوانستند به مرحله پایانی این مسابقات راه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام یونس گرجی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، از اعزام هفت نفر از قاریان و حافظان برگزیده در مسابقات مرحله استانی قرآن اوقاف به مرحله سراسری خبر داد و گفت: مرحله نیمه پایانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف از روز سه‌شنبه در مجتمع آموزشی فرهنگی زیباکنار گیلان آغاز شده است که از استان چهارمحال و بختیاری هفت نفر از آقایان در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم در این مرحله از مسابقات حضور داشتند.
حجت‌الاسلام گرجی مهدی خدیبی، رسول شاهسون، امیرحسین حسینی، سابق احمدی، سید محمدحسین حسینی، سعید ادنانی و نورالله نظری را شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن اوقاف از چهارمحال و بختیاری برشمرد و عنوان کرد: روز یکشنبه نیز پنج نفر از خواهران استان در مسابقات سراسری قرآن اوقاف به میزبانی استان گیلان شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه مرحله نیمه پایانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف عصر روز گذشته به پایان رسید، اظهار کرد: هیچ‌کدام از نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری نتوانستند به مرحله پایانی این مسابقات راه پیدا کنند.
حجت‌الاسلام گرجی نبود امکانات و بودجه کافی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن در استان را از مهم‌ترین علل عدم موفقیت قاریان استان در مسابقات سراسری دانست و گفت: وجود امکانات و بودجه مناسب و بالا بودن سطح مسابقات در سایر استان‌ها شاخص‌ترین علل عدم نتیجه‌گیری قرآنیان استان در رقابت با سایر استان‌ها است.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن در چهارمحال و بختیاری بر توانای فردی تکیه دارد، افزود: نبود بودجه کافی برای برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن توسط اساتید کشوری مانع از حمایت آموزشی اداره اوقاف استان از برگزیدگان مسابقات استانی می‌شود.
معاون فرهنگی اداره اوقاف استان نبود موقوفه قرآنی در استان را از دیگر علل نبود بودجه کافی در امور قرآنی اوقاف استان دانست و تصریح کرد: دوره آموزشی پیش از اعزام برگزیدگان به مسابقات سراسری نیز در گیلان برگزار شد اما متأسفانه هیچ‌کدام از نمایندگان استان در این مسابقات نتوانستند به مرحله پایانی راه یابند.
یادآور می‌شود امسال، دومین سال پیاپی است که نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری نتوانسته‌اند رتبه ای در  مسابقات سراسری قرآن کسب کنند. 
captcha