جشنواره «مُدْهامَّتانِ» در کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت
کد خبر: 3540292
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

جشنواره «مُدْهامَّتانِ» در کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی قرآنی نوجوانان و جوانان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «مُدْهامَّتانِ» به میزبانی شهرستان بهمئی با تجليل و معرفی برگزیدگان پايان يافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، امين درخشان، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بهمئي و دبير اين جشنواره روز گذشته، دوم آبان‌ماه در اختتامیه یازدهمین جشنواره «مُدْهامَّتانِ» در استان، اظهار کرد: اين جشنواره در دو بخش خواهران و برادران با معرفي 21 برگزيده در هفت رشته پايان يافت كه نفرات برتر هر رشته به مرحله كشوري كه در استان قم برگزار مي‌شود، راه خواهند يافت.
همچنین، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبيرخانه كانون‌‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كهگيلويه و بويراحمد نیز افزود: باید از  ظرفیت‌های مساجد و کانون‌ها برای تحکیم باورهای دینی بهره گرفت، ضمن اینکه این کانون‌ها در مقابله با جنگ نرم نقش مهمی دارند.
وی بیان کرد: تقویت باورهای دینی، آموزش احکام، امر به معروف و نهی از منکر و اخلاق‌مداری باید در رأس برنامه‌های این کانون‌ها باشد.
همچنین، رضا دهباني‌پور، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي کهگیلویه و بویراحمد نیز در اين مراسم بر برپایی هرچه باشکوه‌تر محافل انس با قرآن و کلاس‌های قرآنی در مساجد و نهادهاي فرهنگي استان تاكيد كرد.
وی با بيان اينكه می‌توان راه را برای تشویق و ترویج آموزش‌های دینی و نکات قرآنی در بین نوجوانان و جوانان هموار کرد، یادآور شد: تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زمینه‌ساز جلب و جذب بیشتر جوانان در کارهای مربوط به امور دینی است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مؤثرترین راهکار برای تقویت بنیه اعتقادات مذهبی و دینی به ویژه در بین جوانان تقویت و توجه کافی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
یادآور می‌شود، اين جشنواره با حضور شهرستان‌هاي بويراحمد، دنا، گچساران، كهگيلويه، لنده، چرام، باشت و بهمئي و باحضور 170 نفر در هفت رشته حفظ، قرائت، ترتيل، تفسير قرآن، اذان، صحيح خواني نماز و نهج‌البلاغه برگزار شد.
در رشته حفظ کل قرآن، نرگس حسینی‌نژاد از شهرستان کهگیلویه، فاطمه هرمزی‌فر از شهرستان چرام و سیده‌فاطمه تقوی از شهرستان کهگیلویه به ترتيب اول تا سوم شدند.
در رشته قرائت، محمود باقریان از شهرستان چرام، سیدبهنام ادیبی از شهرستان بهمئی و میلاد شفیعی از شهرستان لنده به ترتيب اول تا سوم شدند.
در رشته اذان، محمد جشان‌نژادیان از شهرستان بهمئی، محمد فتحی از شهرستان گچساران، حسین عظیمی‌مطلق از شهرستان لنده به ترتيب اول تا سوم شدند.
در رشته ترتیل قرآن، مجتبی معینی از شهرستان بویراحمد، ناصر جعفرزاده از شهرستان چرام و رضا فتحی از شهرستان گچساران به ترتيب اول تا سوم شدند.
در رشته حمد و سوره و اذکار نماز برادران، شهاب نعمتی از شهرستان لنده و فرشید علی جانی از شهرستان چرام به صورت مشترک رتبه نخست، امیررضا خسروی از شهرستان لنده و حمیدرضا بشارت از شهرستان چرام به صورت مشترک رتبه دوم و سیدعلی دست افکن از شهرستان باشت رتبه سوم را كسب كردند.
در رشته قرائت خواهران، صدیقه نیازی از شهرستان لنده، الهه میرسالاری از شهرستان لنده و سعیده حمیدی منش از شهرستان دنا به ترتيب اول تا سوم شدند.
در رشته حمد و سوره و اذکار نماز خواهران، زینب حقانی از شهرستان بهمئی، سحر پرندوار از شهرستان بهمئی و لادن راه خداپور از شهرستان دنا به ترتيب اول تا سوم شدند.
در پايان اين جشنواره از برترين‌هاي اين جشنواره تجليل شد و نفرات برتر به مسابقات كشوري راه يافتند.
captcha