حوزه علمیه خاتم‌الانبیا؛ گامی در راستای احیای پیشینه علمی استان مرکزی
کد خبر: 3542983
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
آيت‌الله دری نجف‌آبادی:

حوزه علمیه خاتم‌الانبیا؛ گامی در راستای احیای پیشینه علمی استان مرکزی

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در دیدار با محمدصادق خرازی با اشاره به پیشینه علمی و دینی استان گفت: احداث حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) در اراک نمونه‌ای از تلاش مسئولان برای احیای پیشینه دینی و علمی استان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آيت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 12 آبان‌ماه در ديدار با محمدصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، با اشاره به پیشینه فرهنگی و علمی استان مرکزی گفت: این استان مهد مفاخر و بزرگان علمی است، شيخ احمد خوانساری، آيت‌الله اراكی، علامه نراقی از جمله بزرگان دینی این استان هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به جایگاه امام خمینی(ره) در کشور و به ویژه استان مرکزی گفت: امام راحل 4 سال از دوران تحصیل خود را در ایام جوانی در حوزه علمیه اراک سپری کردند، نقش حوزه علمیه در انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ است و با وجود مفاخری چون امام خمینی(ره) و دانشمندان استان، توسعه مراکز علمی در استان به ویژه حوزه علمیه بسیار مهم است.
 عضو خبرگان رهبری افزود: احداث حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) در اراک نمونه‌ای از تلاش استان برای احیای پیشینه دینی و علمی استان مرکزی است، این مرکز علميه كه به تازگی بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده دارای ٤٨ واحد مسكونی است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: تلاش شده تمام امکانات علمی و رفاهی برای علم‌آموزان در این حوزه فراهم شود و از بهترین اساتید از جمله اساتید حوزه علمیه قم برای تدریس استفاده شود، استان مركزی دارای ٢٣٠٠ طلبه مرد و بيش از ١٨٠٠طلبه خانم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: تعداد طلاب استان مرکزی مایه مباهات و افتخار است، با توجه به پیشینه بسیار غنی استان، امکانات و ظرفیت‌های موجود، استان مرکزی می‌تواند به یکی از مراکز مهم تولید علوم دینی تبدیل شود.
یادآور می‌شود، خرازی در جریان سفر یک روزه خود به اراک بعد از دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی با استاندار مرکزی دیدار و در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اراک سخنرانی خواهد کرد، همچنین دیدار با اعضای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب و شرکت در نشست خبری از دیگر برنامه‌های خرازی در اراک است.
captcha