نتانیاهو در پی تشدید التهاب در کشورهای اسلامی است
کد خبر: 3553883
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
حاج الهام علی‌اف:

نتانیاهو در پی تشدید التهاب در کشورهای اسلامی است

گروه بین‌الملل: نائب‌رئیس «حزب اسلام» جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: هدف اسرائیل از تلاش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان، منفور کردن چهره‌ این کشور در میان دیگر کشورهای اسلامی و التهاب‌آفرینی هرچه بیشتر در منطقه است.


هدف نتانیاهو خدشه‌دار کردن وجهه اسلامی آذربایجان است / در حال تکمیل

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم اعتراضات مردمی روز گذشته طی یک سفر رسمی وارد «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان شده و با برخی مقامات این کشور دیدار کرد.
«حاج الهام علی‌اف»، نائب‌رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب که سفر نتانیاهو به باکو نتیجه‌ای جز آسیب و زیان را در پی نخواهد داشت، گفت: این قاتل کودک‌کش تا کنون به هر کشوری که سفر کرده هیچ سودی برای مردم آن کشور نداشته است. وی به هر کشوری که پا نهاده با اعتراضات مردمی و محکومیت‌های زیادی مواجه شده است. سفر او به هر کشوری از جهان چیزی جز آسیب و زیان، نتیجه‌ای را در پی نداشته و کشور جمهوری آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

حاج الهام علی‌اف، افزود: نتانیاهو از این سفر شوم چند هدف را در سر می‌پروراند. اولین هدف این سفر ایجاد التهاب در کشور‌های منطقه و حامل پیامی برای آنان است. از طرفی دیگر نیز با توجه به فرا رسیدن هفته وحدت در میان امت اسلامی و مصادف شدن سفر نتانیاهو با این ایام، دومین هدف وی را می‌توانیم تلاش برای به انزوا کشیدن جمهوری آذربایجان در میان کشور‌های اسلامی و القای این پیام که آذربایجان دوست صمیمی و هم‌پیمان آنان است، تعریف کنیم.

نائب‌رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان، تأکید کرد: مردم جمهوری آذربایجان بر این عقیده‌اند که سفر یک جنایتکار به کشورشان با هدفی به غیر از مکر و حیله انجام نمی‌شود و نتانیاهو اهداف خطرناکی را مدنظر دارد.

وی در پایان این گفت‌و‌گو نیز با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای خدشه‌دار کردن وجهه‌ اسلامی جمهوری آذربایجان، گفت: طبیعتا این یکی از اهداف اصلی سفر نتانیاهو به باکو است. به عبارتی دیگر هدف اسرائیل تلاش برای منفور کردن چهره‌ آذربایجان در میان امت اسلام به وسیله گسترش روابط دوجانبه با این کشور است. بنیامین نتانیاهو، با سفر به کشور‌های اسلامی برای ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی در میان آنان تلاش می‌کند.

مرتضی کریمی


captcha