اهدای دیه فرزند در راه قرآن
کد خبر: 3558534
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

اهدای دیه فرزند در راه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: زوج فرهنگی ساکن یاسوج با هزینه کردن دیه فرزند خود در امور قرآنی، ایثار و خیرخواهی را به ما آموختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، همواره از گذشت و ایثار، داستان‌ها و روایت‌های فراوانی شده و هستند کسانی که از حق و حقوق خود در راه خدا و برای رضای احدیت می‌گذرند.
نعمت‌الله دارفرین، فرهنگی ساکن یاسوج از جمله انسان‌هایی است که  در حادثه‌ای دلخراش فرزند پنج ساله خود را از دست داد و همین داغ زمینه‌ای شد تا صبر و تحمل خود را محک بزند؛ داغی که به گفته وی باعث شد تا هرچه بیشتر با خدای خود خلوت کند و تحمل این غم برای او سبک‌تر شود.
این فرهنگی باسابقه با مشورت خانواده تصمیم گرفت که با دیه 45 میلیونی فرزند خود 2800 قرآن  تفسیری حکیم و 1500 قرآن مجید و 250 قلم هوشمند قرآنی و رحل تهیه کند و در اختیار مدارس سراسر استان، مدارس قرآنی، ادارات آموزش و پرورش و بعضی از مساجد قرار دهد.
ایکنا: آقای دارفرین بفرمائید هدفتان از انجام این کار خیرخواهانه چه بود؟
به عقیده بنده کیفیت‌بخشی به محتوا و ترویج فرهنگ قرآن با توجه به موقعیت زمان
ی لازم است. به فرموده رهبری دشمنان انقلاب از طریق شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی روی جوانان ما کار می‌کنند و به طرق مختلف وارد قلب و فکر آن‌ها می‌شوند تا بتوانند عقاید آن‌ها را تسخیر و آن‌ها را از قرآن و انقلاب جدا کنند.
از این رو کیفیت‌بخشی به فرهنگ یک ضرورت و نیاز است و هزینه کردن در این راه و در این مسیر ضمن اینکه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است می‌تواند بیشترین بهره‌وری، کارآمدی و سود را برای تک تک افراد جامعه به همراه داشته باشد.
ایکنا: چرا مدارس را برای این کار فرهنگی انتخاب کردید؟
با توجه به موقعیت جغرافیایی مدارس استان که کوهستانی، صعب‌العبور و به شدت با کمبود امکانات صوتی مواجه بودند، تصمیم به این کار گرفتم که با مشورت خانواده صورت گرفت.
ایکنا: اگر یک بار دیگر به سال 89 برگردید باز هم دیه فرزندتان را صرف امور قرآنی خواهید کرد؟
بله، شک ندارم و چون این کار از سر اعتقاد و برای رضای خدا بوده احساس خوشنودی می‌کنم و هیچ وقت پشیمان نمی‌شوم، چراکه کار خیر در جامعه باعث خوشنودی حضرت حق و خیر و برکت در جامعه می‌شود.
ایکنا: شما می‌توانستید آن دیه را صرف امور مادی خودتان بکنید، چه چیزی سبب شده که برای قرآن هزینه کنید؟
ما همه اجاره‌نشین دنیا هستیم باید کاری بکنیم که همیشه در پایان قرارداد، صاحب‌خانه از ما راضی باشد و به طور حتم این دنیا برای هر کسی محل گذر و ناپایدار است، آدمی که معتقد باشد توشه‌ای از این گذرگاه برای اقامتگاه بر می‌دارد.
ایکنا: توصیه شما به خیرین و واقفین در خصوص قرآن چیست؟
هر کسی در این
دنیا قدم خیری بردارد خداوند قدم‌های خیر زیادی نصیب او خواهد کرد، بنا بر این بهتر است همه در ترویج فرهنگ قرآن پیشقدم شوند؛ چراکه قرآن بهترین وسیله شناخت حق از باطل و از سویی در جامعه معیار محکمی در زمینه افکار، عقاید، قوانین، احکام، آداب و اخلاق است.
ایکنا: تاکنون حس کردید که قرآن در زندگیتان اثرگذاری داشته باشد و چقدر قرآن در خانواده‌تان جاری و ساری است؟
بله، در هر جایی به بن بستی رسیدم به قرآن متوسل شدم و تاکنون قرآن برایم بهترین سرمایه بوده و هست. خوشبختانه اعتقاد و فرهنگ قرآن به طور راسخ در خانواده‌مان وجود دارد.
ایکنا: و صحبت پایانی
امیدوارم با قرآن بمانیم، با قرآن زندگی کنیم، با قرآن بمیریم و با قرآن محشور شویم.
خبرگزاری ایکنا به نوبه خود از این فرهنگی فرهیخته و ایثارگر در وهله اول به علت ایثار و از خود گذشتگی که از خود در راه اعتلای فرهنگ قرانی نشان داد تشکر می‌کند و همچنین جا دارد از ایشان بابت اعتمادی که به این خبرگزاری داشته و پس از سال‌ها از درگذشت فرزند دلبندش و اقدام خیرخواهانه‌ای که انجام داده بود و حاضر به مصاحبه با هیچ رسانه‌ای در این رابطه نشد بود، تشکر ویژه کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۰:۵۹
0
0
ما همه اجاره‌نشین دنیا هستیم
captcha