آیت‎الله هاشمی رفسنجانی از پیشتازان مبارزه با رژیم ستم شاهی بود
کد خبر: 3562129
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
آیت‎الله اراکی:

آیت‎الله هاشمی رفسنجانی از پیشتازان مبارزه با رژیم ستم شاهی بود

گروه اجتماعی: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از پیشتازان مبارزه با رژیم ستم شاهی بود که ایشان نزدیک به 60 سال در کنار رهبرمعظم انقلاب در عرصه‎های مختلف به مبارزه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله محسن اراکی پنجشنبه شب در مراسم ترحیم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: طاغوت در مفهوم قرآنی کسی است که برای خود در مقابل خدا و در ازای خداوند حق امر و فرمان قائل باشد زیرا حق فرمان صرفا در انحصار خداوند است.
وی افزود: کفر به طاغوت کفر به فرمانروایان غیر الهی و مردانی است که خود را برتر از دیگران می دانند و دیگران را مطیع خود می‎دانند؛ مردم در حاکمیت اسلامی نقش فاعل و پدید آورنده دارند؛ همانگونه که فرد مشروعیت رفتار خود را از خدا می‎گیرد باید به امر خدا، رفتار کند و از خداوند متعال در رفتار خود مشروعیت بگیرد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: پس از خداوند، رسل الهی فرمانروایان جامعه الهی هستند؛ خداوند هیچ رسول را مگر برای اطاعت شدن از سوی مردم نفرستاد؛ رسل امانتداران فرمان الهی هستند؛ این فرمان پس از رسل به امامان می‎‏رسد.
وی اظهارکرد: کسانی که شایستگی بار این امانت بزرگ را دارند، عالمان عادل هستند؛ در دوران غیبت معصومان فقیهان عادل هستند که شایستگی حمل این بار را دارند.
اراکی بیان کرد: ملت ایران مبارزات طولانی را برای سپردن این امانت به صاحب اصلی آن، انجام داد که آیت الله هاشمی رفسنجانی از پیشتازان این مبارزه بود؛ ایشان نزدیک به 60 سال در کنار رهبرمعظم انقلاب در عرصه های مختلف به مبارزه با رژیم ستم شاهی پرداخت.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: کاری که ملت ایران انجام داد همان آرزوی ائمه اطهار(ع) و رسل بود؛ بزرگترین آمادگی برای زمینه سازی ظهور، همین انقلاب اسلامی است؛ خداوند نیز نعمت ولایت مداری را به ملت ایران هدیه داد؛ در سایه این نعمت همه نعمات برای بشر پیدا می‎شود.
وی اظهارکرد: بزرگترین امتیاز روز غدیر اعلام امامت امام علی(ع) نبود بلکه اعلام پذیرش عمومی بود که نسبت به امام علی(ع) از سوی مردم روا داشته شد؛ به وسیله این بیعت عمومی بود خداوند کمال دین را اعلام کرد؛ در این روز امامت همه ائمه اطهار(ع) تصریح شد.
اراکی بیان کرد: روزی که مردم ما قیام و اراده کردند که نظام زمینه ساز را ایجاد کنند نعمت تمام شد و امروز روز شکر این نعمت است؛ در گذشته سیاست و اقتصاد، فرهنگ و جامعه ما در اختیار دیگران بود؛ همه ثروت های این کشور در اختیار آمریکا و سرمایه داران چپاولگر بود.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: در زمان پیش از انقلاب 80 درصد مردم فقیر بودند و سواد مردم نیز در پایین ترین سطح بود؛ در آن زمان راه و زیرساخت‎های زندگی در ایران در بدترین شرایط بود؛ در این کشور پیش از انقلاب پزشک عمومی نیز وجود نداشت.
وی اظهارکرد: فقر، جهل، استبداد و استعمار در این کشور بیداد می‎کرد و چیزی به نام اخلاق در ارکان مختلف جامعه ما وجود نداشت؛ وقتی این مسایل برای مردم تشریح شود مردم و جوانان قدر این انقلاب را می‎دانند.
اراکی بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که بیش از 30درصد از مردم آمریکا بیکار هستند؛ بیکاری در همه کشورها وجود دارد و برای حل آن باید یک راهکار عمومی و قوی در نظر گرفت.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: حوزه های علمیه ما بودند که توانستند از ارزش های اسلامی در سخت ترین شرایط دفاع کنند؛ امروز روز تولید نظریه پردازی های کلان در خصوص مسایل اقتصاد و فرهنگ و... است و حوزه ها نیز در این عرصه ها فعال هستند.
وی اظهارکرد: اگر سیستم اقتصادی ما اسلامی نشود قطعا در مشکلات سیستم سرمایه داری غرق خواهیم شد که یکی از آنها بیکاری است؛ یکی از کسانی که در عرصه استقرار نظامات اسلامی در این کشور تلاش کرد آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
اراکی بیان کرد: این شکوه حضور مردم در مراسم های مختلف آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل خدماتی است که ایشان در کشور و انقلاب انجام دادند؛ حضور چشمگیر مردم در عرصه هایی که مرتبط با نظام است نشان می دهد که این نظام توانسته است با مردم ارتباط صمیمی برقرار کند؛ این مردم همان مردمی هستند که برای حفظ این نظام عزیزان خود را فدا کردند وباید قدر این مردم را دانست.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: آنچه امروز پیش آمده است که جوانان برای حفظ آرمان های انقلاب در هرجای دنیا حضور حضور پیدا می کنند تعبیر و تفسیر عینی آیات قرآن کریم است؛ تفسیر آیه 53 مائده را به ملت ایران ناظر کرده‎اند و ورایات نیز به آن تصریح دارند.
وی اظهارکرد: ملت ایران همچنان جهادگر هستند و از جهاد درراه خدا خسته نمی شوند؛ اینها صفات قرآنی است که برای مجاهدان راه خدا ذکر شده است و این ملت در این راه گام بر می دارد.
اراکی بیان کرد: آنچه در ایران رخ داد آغاز جریان بازگشت به مکتب علوی بود؛ آنچه در لبنان و یمن مشاهده می کنیم نشان بازگشت به خانه رسول الله است که در سراسر جهان اسلام ریشه می دواند؛ این مسایل نشانگر یک تحول جدید در امت نبوی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران امروز اعلام می کند که در این راه وفادارهستیم و پایدار هستیم؛ ملت ما از انحصار اقتصادی وتحمیل جنگ خسته نمی شوند؛ فرزندان ما در جبهه شهید شدند و یا ترور شدند ولی هیچگاه شعار یا حسین(ع) از لب این ملت خاموش نشد.
وی اظهارکرد: امام زمان(عج) از طرف نایب و فرمانروای عادل خود بر ما مدیریت می کند؛ اگر فرمانروایی از فقیه عادل نباشد چگونه می توانیم خود را تابع امام زمان(عج) بدانیم؛ مردم ما اعلام می کنند که ما پیرو رهبری و ولی فقیهی هستیم که حکم خدا را بیان می کنند؛ بزرگترین نعمت این ملت، رهبری ولی فقیه عادل است.



captcha