اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن دارد/ دهه فجر؛ غلبه حق بر باطل
کد خبر: 3570743
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن دارد/ دهه فجر؛ غلبه حق بر باطل

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برجسته استان قزوین گفت: یک مسئول اگر قرآنی فکر کند سعی خواهد کرد تا مسائل اجرایی را از قرآن پیگیری کند اما برخی فکر می‌کنند مسائل اقتصادی و سیاسی جدا از قرآن است.

اکبر حاج‌فتحعلی، قاری برجسته استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر، 10به‌روز بین ورود امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اطلاق می‌شود، فجر بودن این دهه به خاطر این است که سپیده انقلاب اسلامی همانند سپیده صبح کمک می‌کند تا تاریکی و ظلمت شب را کنار بزند و نور بر ظلمت غلبه کند.
وی افزود: این 10 روز همان‌طور که امام خمینی(ره) گفتند جزء ایام‌الله است، در قرآن کریم نیز در سوره مبارک ابراهیم به ایام‌الله اشاره‌شده است و خداوند از حضرت موسی(ع) می‌خواهد که درزمینهٔ روزهای خدا قوم خودت را متذکر شو، همه روزها روز خداست اما در بعضی روزها قدرت، ربوبیت و حاکمیت خداوند بر بندگان بیشتر تجلی پیدا می‌کند.
قاری برجسته استان قزوین با اشاره به اینکه ایام‌الله دهه فجر نیز جز روزهایی بود که سیل غلبه مردم و جبهه حق بر رژیم طاغوت شاه از اختیار مردم و مسئولین خارج‌شده بود و  کاملاً احساس می‌شد که یک دست غیبی پشت این پیروزی‌ها است، عنوان کرد: لحظه‌به‌لحظه شاهد غلبه حق بر باطل بودیم و مشاهده می‌کردیم که باطل از صحنه کنار می‌رود.
وی بیان کرد: دهه فجر به معنی غلبه نورانیت پیروزی انقلاب بر ظلمت حکومت شاه بود، غلبه حق بر باطل در این دهه شکل گرفت و منجر به پیروزی انقلاب و 22 بهمن شد، نام‌گذاری این دهه به‌عنوان دهه فجر اسم مناسبی است.
حاج فتحعلی با اشاره به اینکه 22 بهمن باید برای ما و نسل‌های آینده سرمشق باشد، تأکید کرد: برای کسانی که اهل تفکر ایمان و دقت هستند، این روزها قابل‌تأمل و تفکر و توجه است چراکه خون‌های شهدا به ثمر نشست و زحمات امام خمینی (ره) به نتیجه رسید، حکومت ظلم و ستم‌شاهی منهدم و حکومت اسلامی در کشور ما برقرار شد.
وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی در دوره‌های مختلف اظهار کرد: در دهه اول و دهه دوم انقلاب در دهه فجر برنامه‌های متنوعی به مناسبت دهه فجر  برگزار می‌شد که در رأس آن‌ها برنامه‌های قرآنی شامل برگزاری مسابقات قرآنی بین ادارات دولتی، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مراسم تلاوت قرآن با حضور اساتید مصری، قرار داشت.
قاری برجسته استان قزوین بیان کرد: محافل انس با قرآن در شهرهای دیگر نیز برگزار می‌شد و قاریان برجسته استان به شهرهای تابع استان اعزام می‌شدند، در حاشیه این محافل قرآنی به مفاهیم دهه فجر توجه می‌شده و در این مورد صحبت می‌کردند.
وی با بیان اینکه امروزه باوجوداینکه امکانات بیشتر شده و دستگاه‌های قرآنی و نهادهای قرآنی بسیاری فعالیت می‌کنند، برنامه‌های قرآنی مانند سابق نیست عنوان کرد: تعداد برنامه‌های اثرگذار قرآنی کم شده است، همچنین درگذشته مسابقات مفهومی قرآنی برگزار می‌شد که امروزه آن شور و شوق دیگر وجود ندارد.
حاج‌فتحعلی بیان کرد: تغیر سلیقه‌های مسئولین  باعث ایجاد چنین شرایطی شده است، گاهی برای مسئولین و کشور شرایطی پیش می‌آید که اولویت‌ها تغییر پیدا می‌کند و در کنار فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مسائل دیگر اجتماعی، اقتصادی را موردتوجه قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه در بعضی شرایط پرداختن به اقتصاد کشور مهم‌تر از فعالیت‌های فرهنگی در بعد قرآنی است، اظهار کرد: در برخی‌ها برداشت‌ها اشتباه است و چون چند بار به اقتصاد مقاومتی در سال اشاره می‌شود مسئولین فکر می‌کنند باید معیشت مردم را موردتوجه قرار دهند که اشتباه است ما باید اقتصاد مقاومتی در قرآن و فعالیت‌های قرآنی توجه کنیم.
captcha