حرکت در راستای دیپلماسی یکی از دستاوردهای نیروی دریایی است
کد خبر: 3583278
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
امیردریادار جعفری تهرانی:

حرکت در راستای دیپلماسی یکی از دستاوردهای نیروی دریایی است

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ‌کننده نداجا حضور نیروی دریایی در آب های آزاد را حرکت در راستای توسعه دیپلماسی دانست و گفت: حضور ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی در آب های آزاد در راستای توسعه دیپلماسی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، امیردریادار پیمان جعفری تهرانی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در فارغ التحصیلی دانش آموختگان دوره شهید عبدالهی، اظهار کرد: در سال 1387 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به دنبال تدبیر فرمانده معظم کل قوا، حرکت خود را به سمت آب های گرم اقیانوس هند آغاز کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 1388 در مراسم تحلیف و اعطای درجه دانش آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار شد، نیروی دریایی را یک نیروی راهبردی معرفی کردند.

امیردریادار جعفری تهرانی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج عدن، گفت: دو هزار و 100 فروند شناور تجاری و نفتکش تحت اسکورت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند و همچنین اقدامات ارزنده ای در مقابل دزدان دریایی داشتند؛ به دنبال این حضور دو دستاورد بزرگ حاصل گردیده است که شامل حضور در مدار 10 درجه شمال در عمق دو هزار کیلومتری از سواحل جنوب کشور و خلیج عدن بوده، علاوه بر این دستاورد دیگر نیروی دریایی حضور در آب های آزاد و حرکت در راستای دیپلماسی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه حضور ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی در آب های آزاد در راستای توسعه دیپلماسی است، ادامه داد: در حال حاضر ناوگروه شمال در بندر روسیه و ناوگروه 45 جنوب هم در بندر عمان حضور دارد، همچنین ناوگروه پاکستان در بندر عباس حضور دارد؛ تمامی این حضورها با هدف توسعه دیپلماسی و عمق دادن به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انجام می گیرد.  

وی اضافه کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری «نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با این حرکت خود می تواند مانند وزارت امور خارجه در مناسبات بین المللی حاضر شود».

امیردریادار جعفری تهرانی خطاب به دانش آموختگان دوره 187 شهید عبدالهی توصیه کرد: انتظار داریم که خود را متعهد بدانید و با خدا قسم یاد کنید که روزمرگی را پیشه نکنید و مسیرتان همواره مملو از پیشرفت و ترقی و تحول داشته باشید.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: دانش آموختگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی باید مجهز به سلاح ایمان و دانش باشند و بتوانند در مسیر پیشبرد اهداف نیروی دریایی راهبردی گام بردارند.

گفتنی است، در این مراسم اجرای حرکات رزمی نمایشی، قرائت سرود، قرائت سوگندنامه و تجلیل از خانواده شهدا، قدردانی از کارکنان بازنشسته مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا از جمله برنامه های اجرایی بود.
captcha