حوزه علمیه به همت فضلا انقلابی می‌ماند
کد خبر: 3584048
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
غفوری:

حوزه علمیه به همت فضلا انقلابی می‌ماند

گروه اجتماعی: قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، در بازدید از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک با تأکید بر لزوم انقلابی ماندن حوزه اظهار کرد: انقلابی ماندن حوزه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هست واقعیتی جدی است که باید به آن توجه و از توان طلاب و فضلای حوزه در این زمینه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 24 اسفندماه، در جریان بازدید حبیب‌الله حجت‌الاسلام غفوری، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک گفت: استان مرکزی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، مذهبی دارای چهره‌های برتر است که در صدر همه این افراد حضرت امام(ره) قرار دارد. 
وی بابیان اینکه این استان مهد مفاخر و بزرگان علمی همچون پروفسور حسابی، دکتر قریب، شيخ احمد خوانساری، آيت‌الله اراكی، علامه نراقی است، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد تا بزرگان دینی، فرهنگی و ... را به نسل جدید معرفی کنیم، افراد تأثیرگذار در حوزه دینی هیچگاه نباید فراموش شوند. 
حوزه علمیه به همت فضلا انقلابی می‌ماند
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به جایگاه امام خمینی(ره) در کشور و به ویژه استان مرکزی گفت: امام راحل ۴ سال از دوران تحصیل خود را در ایام جوانی در حوزه علمیه اراک سپری کردند، نقش حوزه علمیه در انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ است و با وجود مفاخری چون امام خمینی(ره) و دانشمندان استان، توسعه مراکز علمی در استان به ویژه حوزه علمیه بسیار مهم است. 
وی ساخت مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک را از برنامه‌های مهم استان خواند و تصریح کرد: عملیات اجرایی مرحله نخست این مجتمع در قالب حوزه علمیه برادران در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع با زیربنای 24 هزار مترمربع تکمیل شده و هم‌ اینک طلاب در آن به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند. 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: احداث حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) در اراک نمونه‌ای از تلاش استان برای احیای پیشینه دینی و علمی استان مرکزی است. 
به گزارش ایکنا؛ پس از بازدید حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک و آگاهی از روند ساخت این حوزه علمیه در استان، وی در جلسه معاونان این مرکز حضور یافت و بررسی مسائل و مشکلات حوزه علمیه استان پرداخت. 
حوزه علمیه به همت فضلا انقلابی می‌ماند
حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم و ارائه گزارش از فعالیت‌های حوزه علمیه استان با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود حوزه علمیه امام خمینی(سپهداری سابق) را به عنوان مادر حوزه علمیه قم معرفی کردند. 
مدیر حوزه علمیه استان افزود: حوزه علمیه استان دارای ظرفیت بالقوه است که با نگاه ویژه به این حوزه می‌توانیم شاهد رشد روز افزون آن باشیم. 
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها نیز در این نشست با تقدیر از زحمات مدیر و معاونین حوزه علمیه  استان تصریح کرد: باید با تلاش، پشتکار و حمایت طلاب حوزه‌های علمیه کشور به ویژه حوزه علمیه استان مرکزی گام‌های بلند و مؤثری برای تحقق اهداف عالی حوزه و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و تقویت هویت حوزه‌ای برداشته شود.  
وی با تأکید بر لزوم انقلابی ماندن حوزه اظهار کرد: انقلابی ماندن حوزه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هست واقعیتی جدی است که باید به آن توجه و از توان طلاب و فضلای حوزه در این زمینه استفاده شود. 
حوزه علمیه به همت فضلا انقلابی می‌ماند
این مقام مسئول در پایان، با تأکید بر لزوم تحقق مطالبات رهبری از حوزه علمیه، اضافه کرد: معاونین و نخبگان حوزه علمیه استان راهکارها وایده‌های خود را ارائه نمایند  تا با جمع آوری این نظرات در سراسر کشور و با یک کار کارشناسی زمینه تحقق منویات رهبری را فراهم کنیم.
captcha