عید در فرهنگ اسلامی یادآور تطهیر، عبادت و عبودیت است
کد خبر: 3584987
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

عید در فرهنگ اسلامی یادآور تطهیر، عبادت و عبودیت است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: عید در فرهنگ اسلامی یادآور تطهیر، عبادت وعبودیت است که این امور باید در اعیاد اسلامی و دربین امت اسلامی کاملا خود رانشان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید علی‌نسب مدرس حوزه  و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در رابطه با موضوع سبک زندگی ابرار در اعیاد اسلامی تصریح کرد: عید در هر فرهنگی دارای بار معنایی و ارزشی خاص است و در برخی از فرهنگ ها این واژه یادآور اسراف، تبذیر، اتراف، بی بندوباری، مستی و نخوت و فخرفروشی های کور یا با اهداف غیر انسانی است.             
 وی ادامه داد:اما در فرهنگ اسلامی این واژه یاد آور تطهیر و عبادت وعبودیت است که این امور باید دراعیاد اسلامی و دربین امت اسلامی کاملا خود رانشان دهد.
مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در اعیاد بزرگی چون فطر وقربان که نماد عبودیت وبندگی می باشند و دربین مسلمانان از اهمیت زیادی برخوردار هستند، مسلمانان روز عید را با نماز اغاز می‌کنند .
علی نسب اضافه کرد: عید مشحون از عمل به واجبات الهی وت وجه به ارزش های انسانی است.فرصت عید فرصت بسیار خوبی برای انعقاد بحث های اعتقادی واخلاقی، که خوشبختانه در برخی از مجالس جشن وسرور به مناسبت عید چنین بحث هایی انجام می شود.
 وی گفت: درسبک زندگی ابرارعید فرصت خوب برای شادمانی وشادکردن دل مومنین است. ابراربه غسل روز و شب عید که دستور اخلاقی وبهداشتی است اهتمام می ورزند وآن را یکی ازمقدمات طهارت روح می شمارند.
این مدرس حوزه ودانشگاه با بیان اینکه  توجه به لباس ونظافت آن در همه ایام خصوصا در روزعید مهم است، افزود:دراین ایام نباید از دید وبازدید که موجب آشنایی افراد با غم ها ومشکلات همدیگر است غافل شویم زیرا این مهم میتواند کدورت ها را به عشق ومحبت تبدیل کند.
وی در پایان گفت: چه خوب است دراین ایام عیادت از بیماران را به عنوان یک سنت نیکو مورد توجه قرار دهیم.
captcha