برگزاری مسابقه بزرگ خاطره‌نویسی با موضوع «نماز» در همدان
کد خبر: 3594636
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان اعلام کرد

برگزاری مسابقه بزرگ خاطره‌نویسی با موضوع «نماز» در همدان

گروه فرهنگی: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان عنوان کرد: برگزاری مسابقه بزرگ خاطره نویسی با موضوع «نماز» یکی دیگر از این دو جشنواره‌ای است که در سطح ملی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدمرتضی حسنی حلم، دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان، یکشنبه، 10 اردیبشهت در نشست خبری با عنوان برنامه‌های فرهنگی و آموزشی نماز در سال 96، اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی نهایت هر فعالیتی توسط مسئولین در هر حوزه‌های مختلف، تربیت آحاد جامعه است.
وی افزود: هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و هنری در امر نماز، استفاده از ابن ظرفیت‌ها جهت تربیت انسان و جامعه نمازی است، که اگر چنین شود، جامعه ای سراسر خوبی و به دور از مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و ... خواهیم داشت لذا لازم است که نماز به معنای واقعی خود در سطح جامعه ترویج و تعمیق یابد.
حجت‌الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: این ستاد در سال جاری برنامه‌های متنوعی دارد که از این میان می‌توان به برگزاری اجلاس سراسری نماز با عنوان«اجلاس نماز و فضای مجازی» در دی ماه سال جاری با محوریت استفاده از ظرفیت بالای شبکه‌های اجتماعی در راستای ترویج امر نماز و همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی هنری قرآن در طح استان نام برد
مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه در سال گذشته در 30 مسجد استان نماز صبح برگزار می‌شد ادامه داد: اجرای «طرح سفیران صبح»، با عنوان توجه به اقامه نماز صبح در مساجد سطح استان، با افزایش 40 مسجد به آمار سال گذشته برآنیم تا همه مساجد استان از فیض نماز صبح بهره‌مند شوند.
وی گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان، 150 نشست دانش آموزی در سطح مدارس استان با هدف شبهه زدایی و پاسخ به سوالات شرعی دانش آموزان مقطع متوسه اول برگزار خواهد شد، برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی نماز در 6 ماه دوم سال نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز در سال جاری خواهد بود.

برگزاری 150 نشست با عنوان خانواده مطهر در سطح مدارس
حجت‌الاسلام حسنی حلم عنوان کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان، بیش از 150 نشست با عنوان، «خانواده مطهر» ویژه والدین دانش اموزان با هدف ترویج نماز، معرفت افزایی، شبهه زدایی و پاسخ به سوالات شرعی در مدارس استان انجام خواهد گرفت، همچنین چهار نشست دانشجویی با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان با الویت دانشگاه فرهنگیان نیز در سال 96 اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری 25 نشست ویژه زوج‌های جوان تحت عنوان « نماز در زندگی زوج های جوان» با هدف افزایش بصیرت و آگاهی زوجین در امور فرهنگی و اجتماعی نیز از جمله برنامه‌های بخش فرهنگی ستاد اقامه نماز و برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان طرح «سلامت معنوی» ویژه کادر بیمارستان‌های استان و شهرستان نیز در حوزه آموزشی این ستاد برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: با همکاری آموزش و پرورش استان، هشت دوره جهت توانمند سازی و دانش افزایی معلمان پایه سوم متوسطه در نظر گرفته شده است همچنین سه دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات مدارس و برگزاری پنج دوره آموزشی با عنوان «طرح مکنت» ویژه مدیران کل نهاد‌های دولتی، فرمانداران و شهرداران و دوره تربیت مربی، کودک نوجوان و خانواده با همکاری اداره کل بهزیستی استان از دیگر برنامه‌های این ستاد در بخش آموزش است.
حجت‌الاسلام حسنی حلم اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی «نیک» با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی ویژه نمازیاران کودک و نوجوان، دوره آموزشی «مبین» ویژه مدیران مدارس دوره اول متوسطه و نشست‌هایی با مسئولین سمن‌ها از برنامه‌های ستاد اقامه نماز در بخش یاوران نماز است.
مدیر ستاد اقامه نماز از برگزاری دو جشنواره در سال جاری خبر داد و افزود: جشنواره فرهنگی، هنری «نماز» شهدا، ایثارگران و رزمندگان در محورهای خاطره‌نویسی، شعر، گزیده‌ای از وصیتنامه شهدا، داستان، عکس، فیلم، انیمیشن و فضای مجازی در استان زنجان برگزار خواهد شد و مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریورماه سالجاری است.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقه بزرگ خاطره نویسی با موضوع نماز یکی دیگر از این دو جشنواره ای است که در سطح ملی برگزار خواهد شد، خاطره‌ای از آثار و بركات نماز در زندگی شخصی خود یا اطرافیان، خاطره‌ای از عوارض و گرفتاری‌هایی كه در اثر بی‌نمازی در زندگی خود و یا دیگران می‌دانید، خاطره‌ای از شیوه‌های درست و یا غلط دعوت به نمازاز جمله محور‌های این مسابقه است، آخرین مهلت ارسال آثار، 20 خرداد ماه و اعلام نتایج آن پنجم تیرماه همزمان با عید سعید فطر است.
حجت‌الاسلام حسنی حلم گفت: سالانه مجموعه ادارات استان در حوزه برگزاری نماز طبق تواقف نامه کشوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در سال گذشته، 70 دستگاه اجرایی یا به عبارتی 24 درصد دستگاه‌های استان جز ادرات برتر در حوزه برگزاری نماز بوده‌اند

captcha