راهیان نور؛ رژه با صلابت پرچمداران ایمان و شهادت
کد خبر: 3594866
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

راهیان نور؛ رژه با صلابت پرچمداران ایمان و شهادت

گروه اجتماعی: راهیان نور رژه با صلابت پرچمداران ایمان و شهادت و مایه قدرت‌نمایی نظام اسلامی در برابر جهان سلطه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اردوهای راهیان نور فرصت ارزشمندی است تا قسمت کوچکی از جان‌فشانی و رشادت‌های فرزندان این آب و خاک را که در جریان هشت سال دفاع مقدس دربرابر دشمن قسم خورده از خود نشان دادند نمایش داده شود.
یکی از مهمترین نیازهای یک نظام، انسجام نیروهای همفکر از لحاظ عده است، این امر به خوبی در مناطق سرزمین نور قابل مشاهده است در حقیقت این جمع مردم که به برکت شهدا در مناطق عملیاتی حضور می‌یابند، بسیج مردمی با هدفی مشترک تشکیل می‌دهند.
ایجاد ارتباط عمیق بین نسل سوم و چهارم با نسل‌های اول و دوم انقلاب امری بسیار مهم و حیاتی برای استمرار نظام است، فکر و نظام اسلامی وقتی مستمر می‌گردد که آرمان هایی که نسل‌های اول انقلاب داشتند نیز به شکلی به نسل‌های حاضر منتقل شود، یکی از این آرمان‌ها، ایثار جان در راه خداست که نسل جوان آن را به شکلی در این سرزمین‌های نور لمس می‌کند تا بتواند به شکل عملی در راه دفاع از حریم اسلام جان فشانی کند.
امسال 23 هزار نفر به راهیان نور اعزام می‌شوند
مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌ المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل با بیان اینکه درحال حاضر راهیان نور در قالب سه قشر تخصصی شامل راهیان نور دانشجویی، دانش‌آموزی  و عمومی در سطح کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سال 95، 13000 نفر دانش آموز، 1580 دانشجو و 7000 نفر اقشار عمومی مردم در قالب کاروان‌های راهیان نور برای بازدید به مناطق جنگی اعزام شدند.
سید شفیع حسینی با دعوت از اقشار مردم استان در بازدید راهیان نور، سهمیه امسال استان اردبیل به راهیان نور را 23000 نفر عنوان کرد.
وی از افتتاح راهیان نور سال 96-97 در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود:این مراسم در منطقه عملیاتی بازی دراز با حضور مقامات کشوری برگزار می شود.
مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: متاسفانه وضعیت نگران کننده‌ای دربحث جنگ نرم درکشور حاکم است چرا که تا حدودی  دشمن توانسته از طریق فضای مجازی جوانان را به سوی تباهی بکشاند.
حسینی عنوان کرد: متاسفانه هر روز در کشور، اشغال فرهنگی، اعتیاد، خودکشی و همچنین حمل و قاچاق بیشتر می‌شود که این نشان می‌دهد که دشمن توانسته تلفات را از کشورمان بگیرد.
راهیان نور؛ مهم‌ترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم
وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، اعزام نوجوانان و جوانان به مناطق عملیاتی جنگی است؛ چرا که تهاجم فرهنگی در جایی که مردم از داخل تهی هستند کاربردی است بنابراین باید در غنی‌سازی فرهنگ مردم وارد عمل شویم.
captcha