امام جمعه ماکو منزل مسکونی خود را وقف کرد
کد خبر: 3597007
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

امام جمعه ماکو منزل مسکونی خود را وقف کرد

گروه اجتماعی: امام جمعه ماکو دو باب منزل مسکونی خود در شهرهای قم و سلماس را وقف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از رسا امروز 17 اردیبهشت ماه حجت الاسلام ناصر جوانبخت با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری ادارات شمال استان در شهرستان ماکو، اظهار کرد: جلسه شورای اداری با حضور حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو برگزار شد.
وی افزود: امام جمعه ماکو در حاشیه این جلسه دو منزل مسکونی خود در شهرهای قم و سلماس را وقف کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: کمک به طلاب، سادات، فعالیت های قرآنی، ترویج فرهنگ مهدویت و مساعدت به عموم مردم از نیت های حجت الاسلام ایوب رنجبری در وقف منازل مسکونی خود است.
حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه امام جمعه ماکو شخصا تولیت این دو موقوفه را عهده دار خواهد بود، افزود: وقف های ثبت شده شامل دو باب منزل مسکونی هر کدام در دوطبقه به متراژ ۱۲۰ مترمربع در شهرهای سلماس و قم است که در مجموع ارزش ریالی آنها 4 میلیارد ریال برآورد می شود.
وی از ثبت دو وقف جدید دیگر در شهرستان ماکو خبر داد و افزود: یک قطعه زمین به متراژ 400 متر مربع برای احداث حسینیه و یک قطعه زمین به متراژ 98 مترمربع با نیت صرف هزینه های ضروری حسینیه و امورات قرآنی از سوی عبدالحسن عبدالله نژاد در روستای هاسون بزرگ از توابع شهرستان وقف شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه از دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو خبر داد و گفت: در نتیجه توافق طرفین، مرحله استانی مسابقات قرآن کریم مرداد ماه سال جاری به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد.
captcha