شکل‌گیری جامعه اسلامی متأثر از اسلامی شدن دانشگاه‌هاست
کد خبر: 3598154
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
حجت‌الاسلام شاه‌حسینی:

شکل‌گیری جامعه اسلامی متأثر از اسلامی شدن دانشگاه‌هاست

گروه معارف: مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان شکل‌گیری جامعه اسلامی را متأثر از اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: در دانشگاه‌ها و مدارس کشور اهمیت تربیت نسبت به آموزش بسیار کم است زیرا اهدافی در این زمینه مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلیمن یوسف شاه‌حسینی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان، روز گذشته 19 اردیبهشت در کارگاه آموزشی دانشجوی تراز انقلابی و اصول کار تشکیلاتی در دانشگاه‌ها که با حضور دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های سراسر استان در دانشکده ادبیات دانشگاه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را فجر نامیدند، گفت: بنابراین سخن اصل انقلاب حرکتی بود تا ما را به خورشید برساند.
وی با بیان اینکه رهبری، انقلاب اسلامی را پیش‌رونده و پیش برنده می‌داند، افزود: این به معنی آن است که هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد و کسانی نیز که قصد داشتن جلوی انقلاب بایستند از بین رفتند.
حجت‌الاسلام شاه‌حسینی با بیان اینکه متأسفانه هنوز دولت اسلامی تشکیل نشده است، اظهار کرد: همه قوای سه‌گانه وکشور زیرمجموعه‌ای از دولت اسلامی هستند و برای تشکیل دولت اسلامی باید عموم مردم به پا خیزند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... متوجه انقلاب اسلامی نیست بلکه متوجه عموم مردم است که دولت اسلامی تشکیل نداده‌اند.
وی شکل‌گیری جامعه اسلامی را متأثر از اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: در دانشگاه‌ها و مدارس کشور اهمیت تربیت نسبت به آموزش بسیار کم است زیرا اهدافی در این زمینه مشخص نشده است.
حجت‌الاسلام شاه‌حسینی آرمان یک دولت اسلامی تشکیل تمدن اسلامی است، عنوان کرد: برای حاکم شدن تمدن اسلامی باید اسلام ناب به جامعه عرضه شود.
وی با بیان اینکه حدود 70 درصد از حوزه‌های علمیه با انقلاب اسلامی مشکل دارند، گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های کشور فقط نام اسلام را یدک می‌کشند و در آنان مبانی اسلامی به درستی تبیین نمی‌شود.
حجت‌الاسلام شاه‌حسینی با بیان اینکه امروزه زنان هویت اصلی خود که زن بودن است را فراموش کرده‌اند، اظهار کرد: زندگی ما در کشور به صورت کاریکاتوری ادامه می‌یابد زیرا پس از سال‌ها تحصیل هیچ دستاوردی نداریم و مسئولان نیز با این روند جوانا را الاف می‌کنند.
captcha