پخش رقابت‌های بین‌المللی قرآن «کتارا» از تلویزیون قطر
کد خبر: 3603432
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

پخش رقابت‌های بین‌المللی قرآن «کتارا» از تلویزیون قطر

گروه بین‌الملل: مؤسسه فرهنگی «کتارا» قطر اعلام کرد: رقابت‌های مرحله مقدماتی مسابقه بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن این کشور موسوم به «جایزه کتارا» از روز نخست ماه مبارک رمضان(امشب، 6 خرداد) به روی آنتن می‌رود.

پخش رقابت‌های بین‌المللی قرآن «کتارا» از تلویزیون قطر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی العرب، پخش رقابت‌های مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن «کتارا»، از نخستین روز ماه مبارک رمضان 30 دقیقه بامداد به وقت قطر خواهد بود و تصویربرداری برنامه در سالن اوپرا مؤسسه کتارا تا بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
طبق آمار منتشر شده 2 هزار و 219 نفر از ۶۸ کشور جهان در این رقابت‌ها شرکت کردند و کمیته ناظر بر مسابقات، از این تعداد، حدود ۱۰۰ نفر را برای حضور در مرحله مقدماتی رقابت‌ها انتخاب کرد. همچنین 50 نفر نیز در ذخیره قرار گرفتند، از میان این تعداد، 20 قاری به مرحله نهایی صعود می‌کنند و سپس از این تعداد، 5 نفر به‌عنوان پنج رتبه برتر انتخاب و تجلیل می‌شوند.
در مرحله مقدماتی، روزانه 5 متسابق طی 20 روز به رقابت می‌پردازند، و در مرحله نهایی روزانه 4 نفر به مدت پنج روز در مقابل کمیته داوری به تلاوت می‌پردازند و روز آخر نیز نوبت رقابت فینال و انتخاب پنج نفر برتر خواهد بود.
کمیته داوری این رقابت‌ها متشکل از احمد المعصروای، شیخ محمد العکاوی و شیخ عبدالرشید صوفی است.
جوائز اهدایی به نفرات برتر به ترتیب 500 هزار ریال، 400 هزار ریال، 300 هزار ریال، 200 هزار ریال، و نفر پنجم 100 هزار ریال قطری خواهد بود. 
این مؤسسه همچنین تلاوت ترتیل کل قرآن نفر اول و برگزیده را در استودیو کتارا ضبط و آن را به صورت لوح فشرده تولید می‌کند.
سیدجلیل خلیق، قاری و مؤذن حرم رضوی، نیز به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور داشت و جزء راهیافتگان به 100 نفر نخست بود، اما از صعود به مرحله بعدی بازماند.
captcha