ارائه نخستین قرآن با تکنیک هاشورزنی در نمایشگاه قرآن تبریز
کد خبر: 3607838
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

ارائه نخستین قرآن با تکنیک هاشورزنی در نمایشگاه قرآن تبریز

گروه فرهنگی: همه ساله در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن محملی برای کتابت قرآن است تا هنر خود را در این زمینه معرفی و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند که امسال در نمایشگاه قرآن تبریز نخستین قرآن با تکنیک هاشورزنی در دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، همه ساله در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن محملی برای کتابت قرآن است تا هنر خود را در این زمینه معرفی و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.
نخستین قرآن با تکنیک هاشورزنی در نمایشگاه قرآن تبریز
مهدی خاکپاکی با شیوه‌ای نو و ابتکار به کتابت قرآن پرداخته و توانسه در دو جلد شامل متن عربی قرآن کریم و ترجمه فارسی آن برای نخستین بار در جهان اسلام انجام شده و در خلق آن از خط نستعلیق به روش هاشور زنی استفاده شده این اثر زیبا را در نمایشگاه قرآن تبریز به نمایش گذاشته است.
مهدی خاکپاکی، خالق این اثر که با همسر خود در نمایشگاه قرآن تبریز حضور پیدا کرده در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: برای خلق این اثر هنری زیبا بیش از هفت هزار ساعت وقت صرف شده است.
وی هدف از کتابت قرآن کریم با مداد را کمک به ترویج دین اسلام با زبان هنر، نوآوری در کتابت قرآن کریم و پیروی از حضرت علی (ع) به عنوان بزرگترین کاتب قرآن عنوان کرد.
خاکپاکی، افزود: برای انجام این کار 6 سال وقت صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه این نخستین قرآن است که با تکنیک هاشور زنی تدوین شده، درباره جزئیات این تکنیک گفت: یک مداد ساده، ورق سفید و یک پاک کن ابزار مورد نیاز برای این کار هستند. بعد از اینکه این نسخه نوشته شد، آن را اسکن و بعد هم چاپ کردیم.
خاکپاکی با بیان اینکه نمی دانم متولیان امور قرآنی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال چی هستند، گفت: بعداز اتمام این کار متاسفانه تاکنون هیچ کسی سراغم نیامده و پیگیر این کار ارزشمندی که صورت گرفته نشده است.
وی، خاطرنشان کرد: اگر متولیان امر دنبال کار جدید در این حوزه هستند اینهم ابتکاری نو و جدیدی که انجام شده است.
نخستین قرآن با تکنیک هاشورزنی در نمایشگاه قرآن تبریزنخستین قرآن با تکنیک هاشورزنی در نمایشگاه قرآن تبریز

captcha