سالگرد تولد ایکنا در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3608540
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

سالگرد تولد ایکنا در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع)، ایکنای خراسان رضوی 11 ساله شد و در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، جشن 11 سال همدلی و همراهی این مولود قرآنی با مردم، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت کریم اهل‌البیت، امام حسن مجتبی(ع)، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، 11 ساله شد.
نبض دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد می‌تپد و مردم درگذرند؛ در این بین، ابراهیم مروتی، مدیر خبرگزاری ایکنا و ایسنای خراسان رضوی، با کیک تولد به غرفه ایکنا قدم می‌گذارد؛ در این شب در غرفه‌ ایکنا جشن تولدی برپاست، اما نه فقط به یمن قدوم مولود مبارک اهل بیت(ع)، بلکه در این شب، مولود دیگری آمده است تا از قرآن و اهل‌بیت(ع) بگوید.
ایکنای، 11 ساله شد/ همراه قرآنی مردم در لحظه‌های غم و شادی
ایکنا، 11 سال همراه غم و شادی‌های مردم
ایکنا، که 10 سال، همواره در تلخی‌ها و شیرینی‌ها همراه مردم خراسان رضوی بود؛ گاه بغض خود را فرو خورد و از رفتن‌ها خبر داد و گاه، با خبر موفقیت‌ها و کام‌روایی‌ها، با شادی مردم، شاد شد و لبخندی بر لبانش نقش بست؛ ایکنایی که پای درد دل مردم نشست و دغدغه‌هایشان را فریاد زد و از مهجوریت قرآن و قرآنیان گفت؛ حال 11 ساله شده و به اندازه‌ 11 سال، واقعه‌هایی از جنس قرآن به خود دیده است.
ایکنای، 11 ساله شد/ همراه قرآنی مردم در لحظه‌های غم و شادی
اکنون که یک سال دیگر از عمر این مولودی که آمده تا از قرآن بگوید، می‌گذرد؛ ایکنا انگار دوباره متولد شده است و در این شب با میمنت، یک سال دیگر همراهی و همگامی با مردم را جشن می‌گیرد.
در این جشن که حاضرانی، هم به رسم میزبانی و هم به رسم میهمانی حضور داشتند.
رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، شهناز رمارم و بتول گندمی  از جمله مهمانان در جشن ایکنا بودند و کیک تولد این مولود قرآنی را برش می‌دهند.ایکنای، 11 ساله شد/ همراه قرآنی مردم در لحظه‌های غم و شادی
لبخند بر چهره ایکنایی‌ها نشسته است و انگار که تولدی برای تک‌تک خبرنگاران، دبیران، عکاسان و دیگر نیروهای خدوم این خبرگزاری است؛ به یکدیگر تبریک می‌گویند و آرزوی توفیق خدمت به قرآن را به هم هدیه می‌دهند و در نهایت، در قابی از محبت و همدلی، می‌نشینند و خاطره این شب را در دفتر خاطرات ایکنایی خود ثبت می‌کنند.
براساس این گزارش، نخستین و تنها خبرگزاری تخصصی قرآن کریم در جهان اسلام بیستم آبان‌ماه ۱۳۸۲ همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان ۱۴۲۴ هـجری قمری، راه‌‌اندازی شد.ایکنای، 11 ساله شد/ همراه قرآنی مردم در لحظه‌های غم و شادی
در ادامه و طی سال‌های بعد نیز شعب این رسانه قرآنی در استان‌های مختلف از جمله در خراسان رضوی مصادف با ۱۵ رمضان سال ۱۳۸۴ به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرد که البته این شعبه از سال ۱۳۸۵ به صورت غیررسمی فعالیت داشته است.
captcha