تخریب بقعه ثبت ملی شده امامزاده بابااحمد بهمئی
کد خبر: 3609026
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

تخریب بقعه ثبت ملی شده امامزاده بابااحمد بهمئی

گروه اجتماعی: معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تخریب بقعه ثبت ملی شده امامزاده بابااحمد بهمئی به بهانه تعمیر از سوی هیئت امنای امامزاده خبر داد.

مسعود شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه تخریب یک اثر تاریخی برابر است با نابودی هویت یک جامعه، گفت: در اقدامی غیرقانونی بناهای تاریخی دوره سلجوقی مکان مذهبی امامزاده بابااحمد بهمئی به بهانه تعمیر از سوی هیات امناء امامزاده تخریب شده است.
وی با بیان اینکه آیا مگر می شود کسی که پیر شد به بهانه مداوا آن را بکشند؟، افزود: این اثر تاریخی بجا مانده از دوره سلجوقی بوده که نشان از هویت یک جامعه است و هرگونه اقدام مرمتی باید با نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور صورت گیرد نه اینکه خود سرانه اقدام به تخریب کنند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از امام‌زاده بابا احمد در شهرستان بهمئی، بیان کرد: از طریق اداره حقوقی این اداره کل پیگر هستیم تا با عوامل این کار برخورد قانونی شود.
شفیعی اضافه کرد: امام‌زاده بابا احمد در تاریخ دوم آبانماه 1382 با شماره ثبت 10580به‌عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
captcha