مسابقه بین‌المللی قرآن جایزه کتارا برترین‌های خود را شناخت
کد خبر: 3611107
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

مسابقه بین‌المللی قرآن جایزه کتارا برترین‌های خود را شناخت

گروه بین‌الملل: اسامی 5 نفر برتر نخستین دوره مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن جایزه کتارا در قطر اعلام شد.

مسابقه بین‌المللی قرآن جایزه کتارا برترین‌های خود را شناخت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه قطری العرب، مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن «کتارا» با شعار «صوت‌های خود را با قرآن کریم زینت دهید» با مشارکت 100 متسابق و به همت مؤسسه فرهنگی کتارا به مدت 21 روز در سالن اوپرا مؤسسه کتارا برگزار و از تلویزیون قطر پخش شد.
براساس اعلام نتایج نهایی مسابقات، عصام عبدالحفیظ عمر سالم از لیبی، محمد مصطفی محمد عبدالرحمن عرب از مصر، آنس الطورانی از مراکش، احمد عمر محمد النجار از مصر و احمد شاویش از الجزائر رتبه‌های اول تا پنجم این رقابت را کسب کردند.
بنابراین گزارش، به نفرات برتر به ترتیب مبلغ 500 هزار ریال، 400 هزار ریال، 300 هزار ریال، 200 هزار ریال و 100 هزار ریال قطری اهدا شد.
خالد بن‌ابراهیم السلیطی، مدیرکل مؤسسه فرهنگی کتارا در سخنانی در مراسم تجلیل از نفرات برتر این مسابقه گفت: مؤسسه فرهنگی کتارا، ترتیل کل قرآن نفرات برتر را در استودیو کتارا ضبط و آن را به صورت لوح فشرده تولید می‌کند.
اعضای کمیته‌های داوری مسابقه در مواردی چون سطح عالی و نزدیک شرکت‌کنندگان از نظر دقت در رعایت احکام قرائت، تجوید، حسن ادا، زیبایی صوت و مهارت استفاده از مقامات موسیقایی متناسب با مضمون آیات و سیاق آن‌ها اتفاق نظر داشتند.
در بخش احکام و قواعد تجوید، شیخ احمد المعصراوی، شیخ محمود العکاوی و شیخ عبدالرشید صوفی امر قضاوت را عهده‌دار بودند و در بخش حسن صوت نیز شیخ محمد مکی، عاصم النبی و شیخ بهلول سعید ابو عرقوب داوری مسابقات را برعهده داشتند.
یادآور می‌شود: مؤسسه فرهنگی کتارا بر مجموعه‌ای از ابتکارهای فرهنگی در سطح کشورهای عربی و جهان از جمله «جایزه رمان عربی کتارا»، «جایزه شاعر پیامبر اکرم کتارا»، «فعالیت‌های زبان عربی الضاد» نظارت دارد این در حالی است که یکی از برجسته‌ترین پنج محور استراتژیک کتارا، مشارکت در فرهنگ، ادب و اندیشه در کشور قطر و کشورهای عربی است.
captcha