پیش‌بینی ارسال 4 هزار اثر هنری به جشنواره گل‌های محمدی(ص)
کد خبر: 3614742
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
قنبری عنوان کرد:

پیش‌بینی ارسال 4 هزار اثر هنری به جشنواره گل‌های محمدی(ص)

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: سال گذشته 2 هزار اثر به دبیرخانه بخش هنری جشنوره قرآنی گل‌های محمدی(ص) ارسال و از 10 درصد آثار تجلیل شد که امسال پیش‌بینی 4 هزار اثر را داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جهانبخش قنبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، در نشست هماهنگی چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) که امروز، 11 تیرماه در دلیجان برگزار شد گفت: ابزار مهم کانون پرورش فکری کودکان هنر است که متناسب با ذائقه کودکان تعریف و برای نهادینه کردن اصول دین به کار گرفته ‌می‌شود، هدف کانون انعکاس و نهادینه کردن تفکر قرآنی با استفاده از ابزار هنر در کودکان و نوجوانان است.
قنبری ادامه داد: در بخش هنری جشنواره که کانون پرورش فکری متولی آن است کودکان و نوجوانان از رده سنی نور تا فجر دسته‌بندی شده‌اند برای کودکان پیش دبستانی و اول ابتدایی نقاشی با موضوعات آزاد در نظر گرفته شده است به نحوی که کودک بتواند برداشت خود را از محیط پیرامون و جهان خلقت ارائه دهد، برای سنین بالاتر خوش‌نویسی و برای مقطع دبیرستان خوش نویسی به همراه خط تحریری در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: حضور کودکان در بخش هنری جشنوره قرآنی گل‌های محمدی(ص) در اخلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی بزرگسالی تأثیر دارد، سال گذشته 2 هزار اثر به دبیرخانه ارسال و از 10 درصد آثار تجلیل شد که امسال پیش‌بینی 4 هزار اثر را داریم.
قنبری ادامه داد: تلاش می‌کنیم بخش هنری جشنواره را به صورت ملی و با مشارکت چند استان میهمان  برگزار کنیم، رایزنی‌هایی در این زمینه شده که امیدواریم نتیجه بخش باشد، همچنین درصدد هستیم که آثار منتخب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن سال آینده به نمایش گذشته شود.
به گزارش ایکنا؛ احمدلو، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های قرآنی در زمینه هنر باید تعریف شود با توجه به اینکه بخش هنری جشنوارقرآنی گل‌های محمدی(ص) سال گذشته نیز برگزار شد آسیب‌شناسی لازم انجام شده و امسال نقاط ضعف را برطرف خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم داوری‌ مطابق با استانداردها انجام شود.
وی ادامه داد: بخش هنری جشنواره قسمت‌های متنوعی دارد و برای گروه‌های سنی مختلفی از پیش دبستانی تا دوم متوسطه تعریف شده است، اثبات وجود خدا، آثار اعمال خوب و بد با توجه به حقوق شهروندی، احکام، خلقت انسان و کائنات و عبرت از گذشتگان از جمله موضوعات بخش هنری است.
این مقام مسئول افزود: امسال برای افزایش آثار، مدیران مؤسسات و دبیران شهرستانی جشنواره می‌توانند با تعامل با دستگاه‌های اجرایی، فرزندان کارکنان را برای حضور در این جشنواره دعوت کنند.
وی تصریح کرد: در رشته نقاشی دست شرکت کنندگان بازتر است و هر کودک و نوجوان می‌تواند برداشت خود را از مفاهیم دینی و آثار خلقت به تصویر بکشد، اختتامیه بخش هنری پایان مردادماه در اراک برگزار می‌شود بخش هنری توصیه‌های قرآنی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد تا در ایام جوانی برای آنها کاربردی شود.
احمدلو ادامه داد: تقویم اجرایی بخش هنری به دبیران ابلاغ خواهد شد باید اطلاع رسانی لازم درباره قوانین و ویژگی آثار به شرکت کنندگان داده شود تا آثار به مرحله داوری راه پیدا کنند، شیوه نامه داوری نیز از فردا برای دبیران شهرستانی جشنواره ارسال می‌شود شرکت کنندگان تا پنجم مردادماه مهلت دارد آثار خود را به دبیرخانه هر شهرستان ارسال کنند همچنین کارگاه‌های توجیهی برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود نهم تا دوازدهم مردادماه نیز آثار داوری می‌شوند. تمام هدف این جشنواره تربیت شهروند خوب و مطابق با موازین قرآنی است.
captcha